Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




E-conomic´s indhentning af CVR data

+7
Hej.

Jeg har opdaget/oplevet at de CVR data jeg henter igennem e-conomic ikke er gyldige/valide, da cvr.nr. sagtens kan være udløbet for flere år siden, og stadig hentes af jeres system, som om de stadigvæk eksisterer.

Det mener jeg er en væsentlig fejl.!

Som jeg forstår det, benytter i jer af virk.dk, de gemmer stadigvæk oplysningerne om gamle CVR.nr. men nederst i deres oplysninger, står der "ophørt-opløst-likvidation og lignende, men det læser jeres system ikke.

Det var så "need to have"!

og "nice to have":

Det vil så være godt at have, at når jeres system er programmeret sådan at der kun hentes data, på "Aktive" CVR enheder, så vil det være super når et cvr.nr. ophører/lukkes at så man får en besked på dette.

Mvh.

Warny O. Jensen

Dansk bilauktion

Tlf. 86 88 88 88
i Forslag » Andet af (230 points)

2 Svar

Hej Warny og mange tak for dit forslag,

Jeg kan sagtens se, at det selvfølgelig ikke er smart, hvis man forveksler en lukket virksomhed med en aktiv. I forhold, hvad vi kan gøre med data fra Virk, så er jeg lige ved at undersøge mulighederne. 

Jeg vil dog udfordre dit forslag lidt. Hvornår kan du komme til at oprette en kunde/leverandør med et CVR-nummer og hvor tit vil det ske? 

Rigtig god weekend smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Samtlige kunder der kan købe på vores auktion, er erhvervskunder med et CVR. (der er potentielt ca. 900.000 muligheder af dem i Danmark)

Så på "alle" kunder jeg opretter SKAL jeg hente CVR data på og efter jeg fandt ud af at

jeg ikke kunne ”stole” (uden det nu skal misforstås) at jeres system kun henter, "Aktive" CVRnr., så er jeg nu nød til at gå på cvr. registeret med alle kundedata inden jeg opretter dem i e-conomic.

Det er desværre en ekstra håndtering hver gang - og er nu tvungen til hele tiden at være på

CVR registeret. og vi har mange kunder der lige i sidste øjeblik, finder ud af den bil vil de gerne

købe og lyn hurtigt skal have oprettet en konto hos os, fordi der er 2 timer til auktionen udløber.

Så kan du/e-conomic sikre at det kun er aktive data der kan hentes, vil det være super godt.

Mvh. og god dag

Warny
Forslag af (230 points)
opdateret af

Hej igen Warny,

Der er gået lidt tid siden jeg svarede sidst. Grunden til det var jeg havde en dialog med Virk omkring muligheder. Så vidt jeg lige kan se, så er der noget at arbejde videre med. 

Derfor vil jeg for nu tage dit forslag med i den kategori vi kalder 'ønskebrønden'. Det er sted vi gemmer mange af de gode ideer vi får fra brugere. 
Her ligger de i noget tid, hvorefter vi ca. en gang per kvartal arbejder med ønsker fra brugere. 

Det betyder altså at dit forslag er taget med videre i den puljen med at vi endnu ikke har besluttet, hvad vi kommer til at arbejde med. Dit forslag er dog en del af den pulje vi vil overveje til den til den.

Rigtig god weekend smiley

Hej igen Warny,

Vi har siddet og kigget brugerforslag gennem igen med henblik på dette kvartals udvikling.

I forhold til dit forslag, så tror jeg på, at Visma rating kan hjælpe dig. Det er en integration vi har lavet mod CVR, hvor du får at vide, hvorvidt en virksomhed er under konkurs eller opløsning. Det er gratis og du kan allerede aktivere det i dag.
Jeg har en guide her, hvor du kan se, hvordan det hele virker: http://wiki2.e-conomic.dk/salg/visma-ratings - artiklen handler til at starte med om at bedømme kunder, men den indeholder den overstående funktionalitet.

Hvordan vil det hjælpe dig?