Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kontoudskrift

0
Jeg mangler tit muligheden for at lave et alm. kontoudskrift henover 31.12. på en finanskonto, med saldo.

Vil være en hjælp ifb. med diverse afstemninger, så man hurtigt kan se om en konto f.eks går i 0 efter diverse udligende poster.

Skal som det er nu, lave to kontoudskrifter
i Forslag » Andet af (490 points)
Du kan "komme uden om" ved:

Opret en postering i kassekladden med den pågældende konto - bare på f.eks. 0,01 krone. I oversigten kan du nu klikke på posteringsnummeret - og så ser du poster både før og efter årsskifte.

Bare en idé. Ikke perfekt - men virker ved de årlige afsteminger.

1 Svar

Hej og tak for dit forslag, 

Som udgangspunkt kan jeg se nogle udfordringer i forhold til forslag. Skal der tages højde for primoposteringer?

Ud over det, så vi høre, hvad der skal afstemme? Hvis vi snakker kunder og leverandører, så er der andre måder at afstemme dem på, som jeg personligt synes er nemmere end at tage udgangspunkt i konti på tværs af regnskabsår. 
Kan jeg lokke dig til at uddybe det lidt? Så kan vi måske finde en nemmere måde at gøre det på, eller alternativt kigge på en ny løsning. 

Jeg ser frem til at høre fra dig og rigtig god weekend smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
udskriftet skal medtage de posteringer der også i dag vil komme når man som nu deler det over to udskrifter.

Det er ikke ifb med kreditorer og debitorer mm, men bare på alm finanskonti, hvor det er rart at kunne følge en bestemt datoperiode. (som jeg har brug for)

f.eks. varme eller vandkonto, der kan gå fra 1.6 til 1.6, eller diverse konti med skyldige saldi, der evt afvikles. Skyldig skat/ SH-ops/ Feriepenge eller andet.

Samme udskrift som man kan lave normalt, forstår ikke helt hvorfor man ikke kan gøre det nu.

Kunne jo også være at man havde brug for et udskrift på f.eks. 3 år på samme konto. skal så laves og udskrives af 3 omgange nu. I stedet for at kunne være fortløbende/sammenhængende.

Hvad er begrundelsen egentligt at man kun kan inden for samme kalenderår?

Hej igen, 

Du spørger, hvorfor man ikke kan og det er et godt spørgsmål. Derfor snakkede jeg lige med en revisor herinde. Han sagde, at det giver mening at gøre det inden for den periode du skal arbejde med. 

Når det er sagt, så bliver der nævnt en mulig løsning højere oppe. Hvis du gerne vil få den vej, så kan du også det via kontoplanen. Her kan du finde en konto og se alle posteringer på tværs af regnskabsår. Det kan være det kan give dig det ønskede resultat. smiley

Dur ikke, da den ikke viser den rigtige saldo

Det er i orden. Det er dog den eneste visning, hvor du kan se på tværs af regnskabsår og som tingene er lige nu, så kommer der ikke en mulighed for at trække de rapporter du ønsker at trække på tværs af regnskabsår.

Rigtig god dag smiley