Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Smart inbox og arbejde med kassebon etc

0
Hej E-conomic.

 

Jeg føler lige trang til at lave dette indlæg her i min frokostpause.

Inbox benytter jeg hos en af mine kunder, og udover at I synes man skal bogføre nyeste bilag før ældste, hvilket virker noget besynderligt, men - i virkeligheden er ligegyldigt, så er der en proces som i tilsyneladende overser fuldstændigt.

Et bogholderi i en mindre virksomhed består dels af fakturaer der kommer ind fra leverandører, og det er så det der nu håndteres ganske udemærket i INBOX.

Men jeg har kunder der har f.eks. 50-100 bilag hver måned af typen som en bon. Dvs. at de skanner den ind med appen (ofte flere gange for den nye app fungerer tilsyneladende dårligt) med det resultat at når jeg henter feks. 100 bank poster ind, så er en del kreditorbetalinger på allerede bogførte kreditorfakturaer, det går hurtigt, ligeså med debitorindbetalinger.

MEN - så er der f.eks. 70 bilag skannet ind - 50 bankposter - men en del bilag er kontant, en del brugt et privatkort.

Se - hvis jeg bogfører dem fra INBOX - så ved jeg ofte ikke særligt tydeligt hvordan de er betalt, ligesom bankposteringen jo er det der gør at jeg kan meddele min kunde at de skal se at få skannet nogle bilag ind, og dermed ER de allerede oprettet i en kassekladde, og skal jo derfor ikke posteres fra INBOX igen.

Men når jeg åbner Ubehandlede og smider ud i et nyt vindue - og så åbner kassekladden med bankposterne - så kan jeg sidde og trække dem over fra ubehandlede til kassekladden.

Men processen er dårlig. Først, så er det jo lavet med thumbnail-billeder, som man ikke kan forstørre fordi så forstørrer man også det andet billede med kassekladden.

Nå - men nu sorterer jeg så kassekladden efter beløbsstørrelse, og holder musen over et bilag på ubehandlede. Det loader så (ofte langsomt) og jeg finder ud af at det her handler om et bilag på f.eks. 487,- - nu flytter jeg så musen over til kassekladden og finder det bilag der matcher - hov - - glemte lige dato - load billede igen for lige at se at det er det rigtige. Måske har jeg skrollet ned i rækken af bilag - men nu er jeg klar til at vedhæfte billedet.

Jeg trækker så billledet over - og vupti - nu har min postering et bilag. Ofte går siden så til toppen og jeg skal nu igen skrolle ned for at finde posten - som jeg skal huske - for jeg har jo ikke længere bilaget at se på. NÅR jeg så har fundet posteringen, skal den åbne på blyanten - og så kan jeg kontere eller se om kontonummer er korrekt. Hvorfor åbner posten ikke automatisk når man har droppet et bilag på den, det ville da hjælpe lidt.

Hvad gør jeg forkert her - for det er jo mega langsomt at matche bilag med posteringer, men jeg kan ikke bare bogføre dem - så vil jeg ramme en milliard gange på forkert bankkonto eller kasse, eller privat betalt eller andet....??

Hvis INBOX var really smart, så kunne man se bilagene til højre, se kassekladden til venstre - og da man jo her hele tiden kan se bilaget klart, ville det blot være at rulle kassekladden til til ret posteringslinie, og klikke på en knap - så de hæftes sammen - og åbner for ændringer i posteringen i et og samme hug. alternativt, at man ser i kassekladden på en anden skærm at det er bilag xyz, og så skriver det ind i inbox, - men så mangler der en knap der hedder åben postering, så man kan gå i gang med at postere - nu skal man tilbage til kassekladden.

Det her er absolut det der spilder allermest tid i dag, og da alle jo efterhånden går til elektroniske bilag vil alle få det her problem.

Endelig, - i INBOX kan boner jo ikke aflæses, så dejligt hvis man kunne bestemme hvilke felter man kan springe over hver gang med tab-tasten, når det hele skal tastes ind.

Jeg vil elske at komme ind og vise jeres udviklere hvordan man arbejder med det setup, så kan de jo gerne vise mig hvad jeg gør forkert...??!?

Eller hvad mener mine kolleger???

P.s.

Er det jeres tanke fremover at smartinbox skal koste ekstra penge?
i Forslag » Andet af (1.4k points)
opdateret af

1 Svar

Hej Ted, 

Mange tak for din feedback og den uddybende forklaring. 

Vi efterhånden fået en masse feedback på Inbox og Smart Inbox. Der er en masse forskellige indlæg og kommentarer på kryds og tværs. For at være sikker på, at vi forstår alt det hele bedst muligt, så vil vi meget gerne ringe til jer personligt og tage en snak omkring arbejdsgange, funktioner og udfordringer, der er ved inbox. 

Jeg håber du er frisk på at vi kan tage en snak omkring det. Efter vi har snakket med alle, der er interesseret, så vil vi sætte os sammen internt og tage en snak omkring, hvordan vi kan komme bedst videre herfra. 

Det er vigtigt for mig at understrege, at det i denne omgang vil omhandle lige præcis denne her udfordring, så vi kan være så skarpe og målrettede omkring udfordringerne. Hvis der er andre gode ideer til programmet, så må det blive over en anden snak smiley

Hvis du er interesseret, så sender du bare et telefonnummer til info@e-conomic.dk - att. forum teamet. Så ringer vi til dig i næste uge. 
Skriv meget gerne, hvornår det passer dig bedst, at vi tager fat i dig. 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)