Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Mangler at kunne ændre linjeafstand mellem 2 varenumrer

0
Jeg har ved et par lejligheder fået klage over at det er svært at se hvornår der er en adskillelse mellem to varenumre. Teksterne flyder sammen. Dette har vist sig at være et problem for især ordblinde.

Ved selvsyn må jeg også erkende det ville være rart med en tydelig afstand mellem teksten fra forrige varenummer til den næste tekst for næste varenummer.

Sammenlignet med to andre systemer jeg benytter (UNICONTA og DATEV) kan jeg godt se der mangler en visuel adskillelse.

ØNSKE

Det bør være muligt at ændre TOP afstand for varenummer. Hvis dette kunne lade sig gøre ville man kunne have eksempelvis 1,2 linje afstand mellem to varenumre. Har hvert varenummer en tekst på eks.vis 3 linjer virker det naturligt med lidt afstand. Eneste mulighed p.t. er at indsætte en ekstra linje mellem hver varelinje. Det bliver dog alt for meget og giver unødigt mange sider.

 

Med venlig hilsen

Søren Petersen

MedieTek A/S
i Forslag » Salg af (930 points)

2 Svar

Hej Søren

Det er godt nok pænt af dig at tage hensyn til dine kunder og sørge for øget læsbarhed.

I e-conomic kan man ikke søge linjeafstanden på en varelinje som sådan, men du kan øge linjeafstaden i selve elementet, så der generelt er større afstand mellem linjerne.

Det gør du sådan her:

udfyld feltet linjeafstand til fx. 18.

Jeg håber at dette fif gør din faktura mere læsbar.

 

Forslag af 🔒 (55.9k points)
Hej e-conomic forum

Tak for dit svar! Dit forslag er naturligvis en mulighed. Men udover det vil se dumt ud med samme større linjeafstand over hele dokumentet ændre det ikke på den manglende adskillelse mellem to varelinjer. Derudover vil varelinjerne bare fylde endnu  mere og skabe flere sider end nødvendigt.

Alt I alt ikke et svar jeg kan bruge til noget.

Hvorfor kan man ikke enten øge linjeafstanden mellem to varenumre eller sætte en afstand ind over ny linje?

Venlig hilsen

Søren Petersen
Forslag af (930 points)
hej igen Søren

"Hvorfor?" er altid et godt spørgsmål.

Da modulet er blevet designet har man lavet det sådan og det har tjent vores kunder godt indtil nu, jeg tror at de henvendelser jeg har haft i retningen af dit inden for de seneste 6 år kan tælles på én hånd.

Dit forslag har også ligget på forum i knap en måned uden at andre har givet udtryk for samme behov for have større top afstand mellem varelinjerne. Udfra det konkluderer vi at det ikke er et generelt behov for brugerne og vi går ikke videre med dit forslag.

Så jeg håber at mit andet forslag kan bruges eller at du så kan lave fakturaerne i uniconta som du i forvejen er glad for :)

mvh Tabita