Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Antal i kolli på vare

+2
Det er virkelig frustrerende ikke at kunne se hvor mange styk der er i en kolli på et varenummer. Vi bestiller varer hjem fra en del leverandører via e-conomic og det er en kæmpe mangel at vi skal huske på hvor mange styk der er i hver kolli af en vare.

Det burde være relativt simpelt at tilføje et felt til dette på varekortet, som så vises når man tilføjer varelinier til en bestilling.
i Forslag » Lagerstyring af (170 points)

4 Svar

Det er faktisk rigtigt - det ville være en stor hjælp.

 

Det har jeg også mange kunder i Bendata der har spurgt, hvorfor den ikke kan. :-)
Forslag af (350 points)
Jeg er helt enig, det er virkelig en mangelvare.
Forslag af

Hej Gitte

Jeg skal lige høre om du også opretter dine kolli som varenumre i e-conomic og derefter laver stående lagerkladder (styklister) når du samler de enkelte varer til kolli.

Hvis du ikke gør det, men bare har brug for at se, hvilke og hvor mange varer hver kolli indeholder, kan du evt. bruge det vi kalder varesamlinger. Her kan du oprette en varesamling som din kolli og her angive varerne og hvor mange antal der ligger af de enkelte varer pr. kolli.

Lad os forestille, at du opretter en varesamling som hedder kolli og tilføjer 3 varer som vist herunder. Jeg vedhæfter også lige et link, hvor du kan læse lidt mere generelt om varesamlinger


http://wiki2.e-conomic.dk/tillaegsmoduler/lager/varer/varesamlinger/


Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Hej e-conomic,

det med varesamlinger er en dårlig ide da det kræver en masse manuelt arbejde. Hvorfor kan vi ikke bare på hver vare få et felt "kolli" hvor man kan lægge info om hvorledes varen pakkes i kolli. Vi skal bruge data i fx en webshop så dette felt skal naturligvis kunne læses i API...
Hej Hassing-Kjaer

Jeg skal lige høre om det er på den enkelte vare eller på varen der er oprettet som kolli, at du vil have beskrivelsen på ?

Hej Gitte

Jeg har spurgt mig lidt omkring. Det du også kan gøre er, at lave en stående lagerkladde, hvor du flytter f.eks. 4 varer fra dit lager til en femte vare du opretter, som hedder kolli. Denne kolli består så af dine 4 varer og i beskrivelsen kan du skrive, hvilke varer og hvor mange denne kolli indeholder. På denne måde kan du også sælge kolli'en på din webshop, da den har sit eget varenummer.

Jeg vedhæfter et link til stående lagerkladder

http://wiki2.e-conomic.dk/tillaegsmoduler/lager/guides/staaende-lagerkladde


Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)