Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Innbetalinger i utenlandsk valuta

0
Når man fakturerer i EUR mottar vi beløpet i vår DKK konto. Beløpet blir omregnet av bank.

Inntekten på 1000 EUR blir omregnet av e-conomics.

Her er det naturlig en differanse på valutakursen.

 

Det er ikke mulig å bokføre valutadifferansen i posteringer ved innbetaling.

Jeg velger fakturaen som er betalt og reskontro krediteres i EUR (samme som faktura)
I Bank vil jeg bokføre det mottatte beløpet i DKK, men det er ikke mulig.

Burde være mulig å fordele beløpet i DKK basert på omregningen tidligere gjort av e-conomics på inntekten. Ellers vil beløpet i bank blir feil om det bare skal være mulig å fordele beløpet i EUR slik det er idag, og man blir nødt til å opprette korrigeringsbilag for å utligne valutadiff.

Alle andre regnskapsprogram jeg jobber med har denne muligheten, men ikke e-conomics.
i Forslag » Andet af (120 points)

1 Svar

Hej og tak for dit indlæg.

Når man f.eks. fakturere EUR 1.000 til kunden og modtager betalingen i DKK, så laver du indbetalingen i EUR 1.000 og omregner fra de DKK du har modtaget i din bank, så du får kursen. Når du så bogfører indbetalingen, så indtaster du den beregnet kurs i posteringen, så din bank kommer til at stemme i DKK.

Kursdifferencen på kunden vil på den måde blive bogført automatisk på din kunde og din kursdifference også, så din kunde vil stemme.

Jeg sender også lige et link. 

http://wiki2.e-conomic.dk/regnskab/kassekladder-kundeindbetaling-anden-valuta

 


Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Det er vist ikke helt rigtigt. Der bliver ikke bogført nogen kursdifference på kunden, men på en kursdifferencekonto. Nemlig differencen mellem kursværdien på fakturadatoen og kursværdien på indbetalingsdatoen.
Hej Erik

Det har du helt ret i og det var nok mig der fik formuleret mig lidt forkert.

Det der sker er, som du rigtig nok siger, at det rigtige DKK beløb går ind i banken og det rigtige DKK beløb bliver udlignet med fakturadatoens kurs. Differencen mellem banken og det som er bogført på kunden i DKK, bliver så ført på valutakursdifference kontoen.

Tak for din tilbagemelding og rigtig god weekend til dig