Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




TIlføje split / opdeling funktion til Udlæg

0
Under Udlæg kan man i dag ikke oprette et udlæg og derefter knytte underpunkter (splitte/opdele) denne i under udlæg.

Eksempel.:

Du har eks. en app på tlf. hvori du opsamler udlæg i løbet af en mdr på alle mulige ting (hotel, transport, repræsentation, osv). Når mdr. er omme "lukker" jeg denne mdr.rapport og sender 1 pdf fil mig til brug i udlægs modulet.

Her kunne det være rart at lave et  hovedudlæg "Maj måned mastercard udlæg" . Herunder ville jeg gerne have mulighed for at kunne splitte ud til Hotel, transport, repræsentation osv under på hver deres  linje (men disse hører til hoved udlæg).

Når jeg er færdig uploader jeg den samlede PDF fil fra ovennænvte app .

--- Som det er i dag, skal alle disse oprettes på hver deres linie, som om de er helt separeret hver for sig. og man skal faktisk lave hver sin PDF fil til upload..
i Forslag » Andet af (120 points)

1 Svar

Hej og tak for dit forslag,

Jeg vil lige starte med at dykke ned i de muligheder, der findes i dag. 
Som jeg forstår dig, så får du fx 10 bilag af en værdi på 10.000kr 1.000 kr til hver bilag. 
Så laver du en betaling fra fx. banken på 10.000kr og fordeler linjerne ud på 10 forskellige konti. 

Hvis du gør det, så kan du bare tilføje det samlede måneds bilag til posteringen og så er det registret til alle bilagene. 

I bund og grund, så handler det bare om, at du giver posteringen samme bilagsnummer og det selvfølgelig er samme regnskabsår. Hvis de er det, så vil det vedhæftede hæfte sig til alle posteringerne. 
Hvordan vil det virke for dig? smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper.

 

Nu er det jo fra brugersiden jeg sidder og angiver min problem stilling.

Når jeg skal reg for de samlede 10.000 som du nævner i dit eksempel og hver 1.000 er for hver type post er jeg jo nødt til at oprette 10 poster. (en for hotel, en for mad, en for repræsentation osv), hvor jeg jo gerne ville kunne nøjes med at lave 1 (hoved)post på de 10.000 og så under den have mulighed for at splitte ud i 10 under poster (en for hotel, en for mad, en for repræsentation osv)

Set fra hovedmenuen vil jeg jo gerne nøjes med at have 1 post i stedet for de 10 post, som det er i dag. (og som jo får det samme hoved-bilag vedhæftet)
Det kan være jeg ikke er helt med på, hvad du mener med hovedmenuen, men det lige præcis det du kan ved at lave flerbenet posteringer, eller bruge fordelingsnøglen.

Når du ser på hovedmenuen, hvor er du så henne i applikationen?
Det er selvfølgelig hoved menuen for "Udlæg" som dette overskriften på indlægget drejer sig om..

Når du går ind i "Udlæg" kan du lave et "nyt udlæg" og det er dette man ikke kan splitte op til under-punkter med hvert sit "omkostnings art" som jeg beskriver.

Fair nok. Jeg kan se, hvad du mener. 

Jeg kan selvfølgelig godt forstå, at du gerne vil fordele, som man kan i kassekladden. Selvom dit forslag giver fin mening, så vil jeg være ærlig omkring, at det ikke er et forslag vi vil have højt på listen. Vi arbejder meget ud fra, hvor mange brugere, der efterspørger nye funktioner og dit forslag er meget begrænset i efterspørgsel. 

Derfor skal du vide, at du godt kan bogføre dine udlæg via kassekladden og opnå samme bogføring. Du vil ikke få dit udlægsbilag som medarbejderen kan underskrive, men selve den kvittering, som dine medarbejder har, projekt og bogføringen vil kunne opnåes fra kassekladde. Du kan derfor overveje om det er nemmere at gøre derinde fra. 
Hvis du har spørgsmål til, hvordan du gør det, så siger du bare til. 

Rigtig god dag smiley