Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Mulighed for Leveringsuge /-måned i tilbuds- og ordreoversigt

0

Jeg bruger lang tid hver uge på at få overblik over leveringsdatoerne på de af mine ordrer, hvor kunden som en start bare har givet en ca leverings-uge eller -måned (eks "leveres uge 34 efter nærmere aftale" eller "leveres start juli efter nærmere aftale"). 

I byggebranchen er leveringsdatoerne ofte langt ude i fremtiden og den præcise dato kommer ofte først 1-2 uger før levering, når kunderne ved hvordan projekterne skrider frem. 

Det vil sige at hvis jeg kigger på min ordreoversigt (på ordreforsiden), har jeg i øjeblikket kun 4 ud af 27 ordrer, hvor der er en fast leveringsdato sat på i lev. dato kolonnen, og det betyder at jeg flere gange om ugen er nød til at gå ind i hver enkelt ordre for at lige at tjekke, hvad der står står skrevet af leveringskommentarer i tekstfeltet på den enkelte ordre.

Det ville derfor være fedt med en udvidelse af kalenderen når man opretter/redigerer en ordre/tilbud. Altså hvis man kunne vælge en cirka leveringsdato : 

- Leverings-uge eller måned (istedet for som nu, hvor man kun kan vælge en præcis dato eller ingenting)

- eventuelt også mulighed for at sætte kryds i en boks: "Levering efter nærmere aftale"

Disse blev så overskrevet når man vælger den præcise leveringsdato. 

På den måde ville jeg hurtigt kunne se hvilke ordrer, der var ved at være aktuelle at følge op på, hvilke der lå langt ude i fremtiden og hvilke der skulle sendes af sted nu og her :)

 

På forhånd tak!

lukket
i Forslag » Andet af (250 points)

1 Svar

 
Bedste svar
Hej igen.

Min chef har netop spurgt mig, hvad og hvor han skal notere at han har aftalt med sin kunde at en given ordre skal sendes når den udsolgte vare er på lager igen.

Det minder mig om at det også var en mulighed at lave en afkrydsningsboks i leverings-kalenderfunktionen på ordren og tilbuddet med "levering når varer er på lager".

- Skulle opdateringen være rigtig cool, kunne man endda tilknytte den "lager/leverandør bestilling til dette felt, så man kunne holde overblikket over hvilken leverandørbestilling den givne kundeordre venter på. Når leverandørbestillingen er modtaget og "fuld" kunne man dermed se at ordren er klar til levering.

Dette er måske mere besværligt end bare mit oprindelige forslag, men alt hvad der kan optimere overblikket over leveringsdage for vores ordre vil være meget velkomment! :)

På forhånd tak! :)
Forslag af (250 points)

Hej og tak for forslagene, 

Jeg vil dele det lidt op, da den ene vil høre sammen med lager og den anden findes uden lager. I og med den ene er afhængig af et tillægsmodul, så kan det blive en udfordring at bygge sammen som en forbedring. 

Ikke desto mindre, så lad os kigge på det. 
Når du taler om en ca. leveringsdato, så vil jeg være ærlig omkring, at det ikke er noget, som er ret efterspurgt. Derfor vil det ikke være noget vi kigge på i den denne omgang. Jeg vil dog foreslå dig at kigge på mod 'overskrift' eller 'øvrig ref' - Hvis i anvender de felter som ca. levering, så kan det ses fra oversigten og når leveringsdato nærmer sig, så kan i slette det og angive den specifikke dato i leveringsdato. 
Overskift og øvrig ref. kan godt fjerne fra layoutet til kunden, hvis i ønsker det.
En udfordring her kunne være, at I anvender de felter til anden infomation og i så fald kan det blive en udfordring. Ellers vil jeg tro, at det opfylder de behov du har for information omkring levering. 

De næste forslag henvender sig lagervarer.
Vi har allerede i dag en funktion, som kan fremhæve varer, der kan leveres. Se billedet her: 

Hvis du laver denne filtering af dine varelinjer, så kan du få et overblik over de varer, som er klar til levering ud fra jeres lagertal. Du finder den under luppen med det blå plus. Jeg har markeret det med en rød firkant på billedet.
I skal ind og lave filteringen manuelt, men hvis i fx mangler en vare på en mandag og laver filteringen, så kommer linjen ikke frem. Nu modtager i varen tirsdag og så vil den komme med efterfølgende. Hvordan vil det kunne hjælpe jer? 

Spørg endelig ind til det hele. Så skal jeg gøre mit bedste for at svare smiley