forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Forfaldsdato i inbox

0
Hejsa

Når jeg overføre en udlandsk faktura til Inboxen (blot ved at trække bilaget over i boxen) så læser system fakturaen ind, men dato som er opgivet på faktura omvendt (f.eks. 19-03-13) kan den ikke finde ud af at vende så isteden for år 2019 så er vi lige pludselig i 2013.

Kan jeg ikke få systemet til at aflæse den rigtigt?

Jeg ændre så datoen men så håbede jeg på at systemet selv kunne ændre forfaldsdatoen (leverandøren er oprettet med en betalingsbetingelse), men det gør systemet ikke, hvorfor?

MVH

Flexair

Lina
spurgt 14 Mar i Spørgsmål » Indscanning af flexair (350 points)

1 Svar

Hej Lina,

Hvis der på fakturaen står 19-03-13, så vil systemet have svært ved at vide, at rækkefølge er omvendt. Kritierne for en dato er opfyldt, så jeg vil sige vores scanner gør det den skal ved at aflæse datoen. Næsten alle faktura er sat efter det datoformat vi bruger i Danmark, så det er den vej vi vil læse datoen.

Når det sagt, så kan du have en pointe i, at forfaldsdatoen godt kunne ændres på baggrund af startdato på fakturaen. Normalt har vi lidt koncept omkring, at vi helst ikke automatisk vil ændre i felter, der allerede er udfyldt, da det kan skabe forvirring omkring, at man ikke opdager at dataen bliver ændret.

Jeg vil dog lade dit indlæg ligge herinde lidt, så jeg kan se, hvor mange andre der også står i denne situation. På den baggrund vil jeg vurdere om det er noget vi skal arbejde videre med.

Rigtig god dag :)

Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 2 dage siden Spørgsmål af Jesper Mieritz (76,680 points)
i gang× 1
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”