Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Forfaldsdato i inbox

0
Hejsa

Når jeg overføre en udlandsk faktura til Inboxen (blot ved at trække bilaget over i boxen) så læser system fakturaen ind, men dato som er opgivet på faktura omvendt (f.eks. 19-03-13) kan den ikke finde ud af at vende så isteden for år 2019 så er vi lige pludselig i 2013.

Kan jeg ikke få systemet til at aflæse den rigtigt?

Jeg ændre så datoen men så håbede jeg på at systemet selv kunne ændre forfaldsdatoen (leverandøren er oprettet med en betalingsbetingelse), men det gør systemet ikke, hvorfor?

MVH

Flexair

Lina
i Spørgsmål » Bilagshåndtering af (350 points)

2 Svar

Hej Lina,

Hvis der på fakturaen står 19-03-13, så vil systemet have svært ved at vide, at rækkefølge er omvendt. Kritierne for en dato er opfyldt, så jeg vil sige vores scanner gør det den skal ved at aflæse datoen. Næsten alle faktura er sat efter det datoformat vi bruger i Danmark, så det er den vej vi vil læse datoen.

Når det sagt, så kan du have en pointe i, at forfaldsdatoen godt kunne ændres på baggrund af startdato på fakturaen. Normalt har vi lidt koncept omkring, at vi helst ikke automatisk vil ændre i felter, der allerede er udfyldt, da det kan skabe forvirring omkring, at man ikke opdager at dataen bliver ændret.

Jeg vil dog lade dit indlæg ligge herinde lidt, så jeg kan se, hvor mange andre der også står i denne situation. På den baggrund vil jeg vurdere om det er noget vi skal arbejde videre med.

Rigtig god dag :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Hej igen Lina,

Som det er lige nu, vil vi ikke gå ind og rette i den måde datoen aflæses på. Jeg var lidt inde på begrundelse i sidste svar og jeg vil holde fast i, at de fleste bruger det danske dato format og derfor vil ske flere fejl, hvis vi skal forsøge at skelne datoen ud fra flere formater.

Rigtig god dag :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)