Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




varesamling

0
Det går vel ud på det samme i den sidste ende, Jeg prøver lige give et eks. så det giver måske lidt mere mening.

VI sælger dyreartikler og vi har nogle sæt senge der består af 6 varenummer.

Sættet varenummer 6000

x-small 6001, small 6002, medium 6003, large 6004, xl 6005 xxl 6006

Istedet for vi skal sidde og taste 6 varenumre ind så var det nemt at taste varenummer 6000 ind, og så kom disse 6 undernumre ind, det vil spare masse af tid, jo ikke ligefrem det hurtigeste system at taste ind i

HÅber det giver lidt mening
relateret til et svar til: Varesamlinger
i Forslag » Andet af (190 points)

1 Svar

Hej Henrik

Det er korrekt. Her kan du bruge varesamlinger. Lav en ny varesamling som hedder 6000 og indtast de 6 varenumre under det. Når du så opretter din faktura, så taster du bare varenr. 6000, så finder den selv de 6 linjer, så du slipper for at taste alle linjerne.

Lad mig endelig vide, hvis det ikke var det du mente

Rigtig god weekend til dig

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Hejsa det kan jeg ikke få til at virke,

hvis nu varesamlingen hedder 6000

taster en ny ordre, ordrelinje så kommer den frem med varenummer 6000 findes ikke. Opretter jeg en vare med varenummer 6000 så skal den jo have prisen på den, og hvordan ved den hvilken varer den skal have med ind under.

 

Men kan det lykkes er det super

Hej Henrik

Når du opretter varesamlingen, skal du klikke på lagerfanen foroven og til venstre under Varer og varesamlinger. Her opretter du en ny varesamling som hedder 6000 og lægger de 6 varer under det.

Når du så opretter ordren, så klikker du på Andre muligheder og tilføjer varesamling 6000, så kommer de 6 varer som ligger under den på ordren

Smiler det var det, jeg mente hvorfor ikke kunne lave det som en varenummer, da så ville det jo lette når man indtastede det så skulle man ikke ind i andre muligheder og dernæst tilføj varesamling. Vi bruger også nogle salgsværktøjer så kunne man have brugt varesamlingen som en varelinje istedet for var det meget nemmere da når ordren så kommer så skal vi manuelt ind og rette hver eneste, altså fjerne et varenummer og dernæst indsætte varesamlingen istedet for.
Enig. Jeg arbejdede tidligere i et program, hvor man kunne definere om "hovedevaren" skulle bestå af undervarer. F.eks. hvis man solgte en dåse sodavand, så kom der altid pant på, og man ville altid skulle vælge hovedvarer, og ikke klikke under andre muligheder.