Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Momsopgørelsen - Rubrik A

0
Hej

Vores momsopgørelse via E-conomic bliver ikke korrekt mht. angivelse af Rubrik A - oplysning i Supplerende oplysninger pga. at jeg bogfører et varekøb med finansbilag, selvom posteringen sker med helt korrekt momskode for udenlandsk varekøb EU.

Jeg har fået oplyst, at det er pga. at jeg ikke bogfører via leverandørbilag men via finansbilag. Men angivelsen burde blive oplyst på baggrund af anvendt momskode - lige som momsafstemningen gør.  I vores bogføring giver det dobbeltarbejde at skulle først oprette leverandør mv. - og giver derfor ekstra arbejde. Og det er forvirrende, at momsopgørelsen & momsafstemningen ikke følger samme system, for momsafstemningen kan godt finde ud af det.

Jeg håber, at I forstår hvad jeg mener :0)), og ellers er I meget velkomne til at skrive til mig.

På forhånd tak fordi I giver mulighed for at stille forslaget her.

Mange hilsener

Helle
i Forslag » Andet af (120 points)

2 Svar

Hej igen Helle

Jeg forstår din udfordring og det var mig som foreslog dig, at du kunne skrive her på Forum :-)

Jeg prøver lige at tage det videre til vores udviklere for at få en nærmere forklaring på, hvorfor det er leverandøren som styrer hvad der ender i Rubrik A og om man evt. kunne gøre det på en anden måde.

Jeg vender tilbage til dig og rigtig god weekend til dig

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Hej igen Helle

Jeg har nu haft din sag oppe med vores udviklere og de har ikke planer om at ændre, at det er momszonen på leverandøren der styrer om købet ender i rubrik A.

Det du evt. kan gøre er at oprette en leverandør som hedder "Diverse", hvor du registrere de køb du har foretaget i EU, så vil det ende i rubrik A

Rigtig god weekend til dig

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)