Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Spærring af flere varenr. på en gang.

0

Hejsa,

Hvert år efter status, går jeg ind i vores varekartotek og sletter udgåede varer. 

Da vi bla sælger tøj, sko og støvler har jeg tit en hel række varer med fortløbende numre som skal spærres.

Her kunne det være en KÆMPE hjælpe at jeg kunne bede om at få spærret fra varenr. JI13B1-6025-37 til varenr. JI13B1-6055-47 fx.

Som det er nu, skal jeg gå ind på hver enkelt varenr. trykke redigere, trykke adgang + spærret, trykke gem og så ned på næste varenr. og hele processen igennem igen.

Det skal jeg så gøre på alle de varer jeg skal spærre, antallet variere men mellem 200-600 gange!!!

Det kunne være ønskværdigt at jeg under 'Andre muligheder' kunne vælge fra varenr. til varenr. og ikke kun en varegruppe, eftersom alle mine varer oprettes under samme varegruppe.

Håber meget at foreslaget vil komme i betragtning så jeg kan spare en masse tid på denne handling  i stedet for at bruge flere timer, og blive irriteret og frustreret over at skal klikke 1000 gange med musen :-)

 

På forhånd mange tak

Mvh.

Nanna - Trialaction

i Forslag » Andet af (140 points)

2 Svar

Hej Nanna, 

Jeg kan sagtens sætte mig i din udfordring. Når vi kigger på at udvikle nye forslag, så går vi rigtig meget efter, hvor mange, der kan bruge en ny funktionalitet. 
Mit umiddelbare indtryk er, at det er sjældent ens varenummerstruktur er bygget op, så man kan spærre i intervaller. Det er dog min antagelse og på den baggrund vil jeg lade dit indlæg ligge herinde i et par uger, så andre brugere har mulighed for at byde med deres tanker. Hvis en større gruppe af kunder bakker op omkring iden vil jeg tage et udgangspunkt herfra. 

Når det er sagt, så vil jeg gøre dig opmærksom på en anden måde du kan spærre dine varer. 
Du har mulighed for at lave en import og på den måde spærre en gruppe af varer. Det er uanset hvilken varegruppe varerne tilhører. 

Du kan se, hvordan du opdaterer varer her.
Du kan evt. trække en liste med dine varer fra alle indstillinger -> eksporter data -> download lister enkeltvis -> vare.csv. 
Hvis du hiver den fil ud, så er alt du skal gøre 'bare' at vælge de varenumre du gerne vil spærre, eller fjerne dem du ikke vil spærre. Så kan du lave en import, som er beskrevet i guiden herover. Det eneste du skal gøre er at vælge fast værdi i adgang (1 er åbne og 0 er spærrede) og så indlæse. Bum, så er alle de ønskede varer opdatereret og spærret.

Hvis du er i tvivl om, hvordan du gør, så må du endelig sige til. Det er nemlig meget nemmere end at gøre det manuelt som du beskriver i dit indlæg smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)

Hej igen Nanna, 

I forhold til at implementere en løsning, der kan spærre intervaller ud fra et varenummer, så er det i denne omgang ikke noget vi vil tage med videre. Det er ikke noget jeg har hørt til før og mit gæt vil være, at det er sjældent folk har en struktur, hvor deres varer spærres efter varenavn. Ikke desto mindre, så håber jeg du har haft mulighed for at se på den guide jeg har sendt til dig. På den måde kan du nemlig nemmere få spærret et interval af vare. Du kan sortere på varenavn i excel filen for et bedre overblik og så tage det interval du gerne vil spærre. 

Hvis du har spørgsmål til det, så er du meget velkommen til at skyde dem afsted, så skal jeg gøre, hvad jeg kan for at besvare dem bedst muligt smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)