Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




debitordiff.

0
Hej

jeg er ikke den store hej i regnskab, men sidder med et lille problem når jeg er ved at gøre året op, og kan ikke lige lure fejlen

 i debitorsaldolisten står der at vi har et udestående på 32972,20, men i balancen har jeg et tal der hedder 30.072,20, hvad kan fejlen være, for kan ikke lige gennemske det

det samme sker på kreditorsaldo listen, der er også en forskel

 

Hilsen Rasmus
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (180 points)

2 Svar

Har du tjekket om der er bogført direkte på debitor-samlekontoen og kreditor-samlekontoen. Det var nemlig sket for os, da vi flyttede regnskabet over fra det tidligere program.

Jeg måtte derfor ind og se på de gamle oplysninger for at få udlignet den rigtige debitor og kreditor. :-)

Håber, at der hjælper.

Vvh Helle
Bogføringshjælp af (5.9k points)

Hej Rasmus, 

Uden at have kigget på dit regnskab, så kunne et bud være direkte posteringer. Det vil sige, at du på din konto i balancen har lavet en postering, der ikke rammer kunderne. Et godt sted at starte er derfor altid at kigge efter den posteringstype, der hedder 'finansbilag' på din balancekonto. Hvis du kigger efter de små ikoner, så det være et blåt ikon. 
En anden detajle kunne være datoen for den perioden du trækker debitorsaldolisten. Det kan du også være opmærksom på. 

Jeg håber det kan hjælpe dig, ellers er du meget velkommen til at stille flere spørgsmål eller kommentere på mit svarsmiley

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Bogføringshjælp af 🔒 (102k points)