forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Oprettelse af kassebeholdning

0

Jeg sidder som regnskabsmedarbejder i en mindre dansk NGO (små 3000 medlemmer), hvor vi bruger e-conomic. Jeg overtog regnskabs-posten for nogen måneder siden. Jeg opdagede at vi har en kassebeholdning på kontoret, der ikke er registreret i regnskabet. Det er en lille kassebeholdning, ca. 200-300 kr. Der går sjældent noget ind eller ud af denne kasse, og den er vel egentlig mest at betragte som en kaffekasse.

Men lille kassebeholdning eller ej, der skal jo være styr på tingene :) Så jeg vil gerne oprette disse penge under 5810 - Kassebeholdning. Men i og med at jeg teknisk set "laver" penge i mit regnskab, er jeg i tvivl om hvordan det skal bogføres. Eller rettere, modposteres. Umiddelbart tænker jeg at modpostere på 6130 - Overført resultat tidligere år. Men hvad tænker I mere erfarne regnskabsmedarbejdere derude? :)

spurgt 6 Jan i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af Dennis Laursen (190 points)

Venligst log på eller opret profil for at svare på dette indlæg.

Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”

Hvad kan du i Bogføringshjælp

Her kan du stille spørgsmål, som er direkte relateret til din bogføring.

Er du på udkig efter en revisor eller bogholder, kan du finde hjælp i listen over revisorer og bogholdere.