forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Omsætningsstatistik i ordrer...

0
Hej Alle,

Har et meget konkret spørgsmål som jeg ønsker svar på.

Vi bruger på nuværende tidspunkt "vores ref" under hver enkelt ordre for at tilkendegive hvilken medarbejder (sælger) der solgt til kunden.

Under rapporter -> omsætningsstatistik kan jeg efterfølgende tracke hvor meget hver enkelt sælger har solgt i en given periode (bemærk at det kun fakturerede beløb).

Vi har, desværre, en del ordrer hængende under netop "ordrer" - vores kunde selvfølgelig ikke er blevet faktureret og derved kan jeg ikke tracke disse salg på den enkelte sælger.

Så jeg savner en måde at få et overblik over hvor meget den enkelte sælger har stående i ordrer på et givent tidspunkt.

En der en kan hjælpe her?

PFT! :)
spurgt 13 Sep i Spørgsmål » Andet af michael_smvkt.dk (140 points)
opdateret 14 Sep af Susan Jensen

1 Svar

Hej Michael

Tak for dit spørgsmål. Det du kan gøre er følgende to ting:

Når du står inde i ordre fanen kan du klikke på avanceret søgning oppe i højre hjørne og søge på den enkelte sælger/medarbejder og evt. eksportere det til excel.

Du kan også simpelthen eksportere alt det som ligger under ordre fanen til excel og i kolonne AM kan du så filtrere på den enkelte sælger. Eller evt. lave en pivot tabel i excel, så du får en total pr. sælger. Du eksportere således: Gå til tandhjulet/alle indstillinger og til venstre under Eksporter data. I næste billede vælger du download lister enkeltvis og klikker send og i næste billede vælger du så ordre.csv

Håber ovenstående løser dine udfordringer, ellers er du selvfølgelig velkommen til at skrive igen

Venlig hilsen/Best regards

 

Susan Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

besvaret 14 Sep Spørgsmål af Susan Jensen (3,970 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”