forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Kreditorer / Betaling / Inbox / oprettelse

0
Efter at Inbox er blevet opdateret med også at indeholde betalingsoplysninger har vi registreret et

STORT problem

Inboxen overstyrer nemlig de kreditoroplysninger som vi har oprettet vores kreditorer med

fx. har vi aftalt med en leverandør at vi betaler lbm. 10 dage men det har han ikke rettet på fakturaen og der står netto 8 dage, så Inboxen retter sig efter fakturaen og opretter betalingen til Netto 8 dage

et andet eksempel er at vi har en leverandør hvor vi får ca. 200 fakturaer hver måned, denne leverandør har vi selvfølgelig oprettet til at vi betaler efter kontoudtog 1 gang pr. måned og vi har som standard oprettet leverandøren til "ingen" i betalingsbetingelser,

Men Inbox overstyrer dette og samtlige fakturaer oprettes med en betalingslinie, dette medfører at

jeg skal ind og åbne / redigere hver enkelt faktura og ændre betalingsoplysningerne

Dette giver et merforbrug af arbejdestimer hver uge på 2 timer / på årsbasis vil dette medføre virksomheden en merudgift på 33.600,00 kr.

HVEM SKAL BETALE DETTE ???

fordi I har ændret en funktion som virkede fint før

Jeg har talt med Kim Kristensen om dette problem og vi fik at vide at der i løbet af ca. ½ år vil

komme en rettelse i kassekladdens udseende

Men vi forventer at der bliver fundet en midlertidig løsning så vi ikke skal bruge unødig tid på noget

som har fungeret

 

Med venlig hilsen

LC Autoservice

Mette Curran

Bogholder
spurgt 11 Sep i Spørgsmål » e-conomic generelt af Mette Curran (120 points)

1 Svar

Hej Mette

Tak for dit spørgsmål og jeg kan sagtens se dit problem. Det du kan gøre indtil videre er følgende:

Til din leverandør hvor I får ca. 200 fakturaer hver måned, kan du gå ind i betalingsfanen. Markere og slette de 199 fakturaer/betalinger på en gang og i den sidste faktura sætte betalingsdag og total beløb på, så slipper du for at gå ind på hver enkel faktura i kassekladden og rette betalingsbetingelserne. Beløbet bliver så også bogført i et totalbeløb, som stemmer med det totalbeløb der bliver trukket i din bank hver måned. Dette skulle spare dig for en del af de 2 timer du bruger, hver uge.


Venlig hilsen/Best regards

 

Susan Jensen

WOW Hero, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

besvaret 11 Sep Spørgsmål af Susan Jensen (3,970 points)
tak for dit svar

det er selvfølgelig en mulighed, men det kan jo ikke passe

at man skal gå den vej, når nu systemet virkede OK inden jeres opdatering

jeg regner med at der snart findes en blivende løsning der fungerer
Hej igen Mette

Som sådan er det ikke lavet om. Det har altid fungeret på den måde, at det systemet kunne læse på fakturaen overrulede de betalingsbetingelser der var på leverandørens konto.
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”