Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Projekter i EURO og andre valuta

0
Kære Economic

Jeres projektmodul har en del mangler. Blandt andet er det ikke muligt at håndtere projekter i andre valutaer end "grundvalutaen". Fx har man en kunde, hvor der er aftalt en fast pris i EUR pr time, så er det ikke muligt at danne fakturaen på baggrund af projektmodulet ved at anvende de anvendte timer.

Jeg vil foreslå, at det bliver muligt i projektmodulet at anføre hvilke valuta der anvendes som salgspris for den enkelte aktivitet.

Det ville også være en stor hjælp, hvis man kunne bruge varekartoteket som aktivitetsbase (så skal man kun oprette og vedligeholde et sted)

Hilsen

Hans Henrik
i Forslag » Projektstyring af (840 points)

1 Svar

Hej igen Hans Henrik,

Super fedt at se du har så mange inputs her på vores forum.

I forhold til valuta i projektmodulet, så har du helt ret i, at det fungerer bedst, hvis man arbejder i grundvalutaen. I forhold til at kunne arbejde med en styring af anden valuta generelt set, så er det ikke der vores projektmodul er på vej. Ikke som tingene er i dag. Det vil jeg være ærlig omkring, så du ikke forventer andet.

Jeg vil dog gøre dig opmærksom på, at du altid kan rette informationerne på fakturaen. Hvis du angiver, at valutaen på kundens stamdata er fx EUR, så vil systemet omregne den danske salgspris ud fra dagskursen til EUR. Hvis du har aftalt en fast time med din kunde, så er jeg klar over, at der kan være en forskel fra den timepris, som bliver angivet i EUR og den du har aftalt med kunden. Du kan altid lige justere, så timeprisen passer.

Hvis du kører med faste valutakurser, så kan du komme virkelig tæt på. Du kan regne baglæns og angive en speciel timepris på et projekt via særpris. Lad os sige du har en aftalt timepris på 100 eur.

Du har en fast valutakurs på 750. Så går du ind på projektet og angiver, at prisen i DKK er 750. Så vil der overføres 100 eur som timepris til fakturaen. Det er selvfølgelig ikke perfekt, at du skal omregne, men det er mit bedste bud på en løsning. Hvis du er i tvivl om opsætningen her, så sig endelig til.

I forhold til at anvende varerne som som aktivitetsbase, så er jeg ikke helt med. Vil du prøve at uddybe, hvad du mener her?

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)