forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Ydeligere info på poster i Overførsel af bank/Bankafstemning

+1
I overførselsvinduet på bankafstemning, hvis man registrerer en kundebetaling, ved at angive fakturanummer, så autoudfylder e-conomic selv kundenummer, men udfylder IKKE kundenavnet (måske en fejl) men det ville være super om den gjorde.

Helt fantastisk ville det være om den også lige angav om beløbet i banken stemte med fakturaen - lige sådan et ekstra tjek at man har tastet det korrekte fakturanummer/numre.
spurgt 10 Aug i Forslag » Andet af Dennis6173 (170 points)

1 Svar

Hej Dennis og tak for dit forslag,

I forhold til kundenavn, så testede jeg det og jeg får kundenavn frem.

Nu er det også nogle par dage siden du skrev, så det kan være det har løst sig selv i mellemtiden. Du må meget gerne lige tjekke om det hele ser rigtig ud. Hvis der er problemer, så giv lige lyd fra dig :)

I forhold til om der kan laves et tjek på, at hele beløbet passer med faktura, så vil jeg lige lade dit indlæg ligge i en uges tid mere, så andre brugere får chancen for at byde ind med om de er enige. Det er en vigtig faktor i forhold til vores vurdering af sagen :)

Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 17 Aug Forslag af Jesper Mieritz (70,430 points)
Hej Jesper,

Jeg bruger Firefox til e-conomics. Den er flink til at opdatere navnet på kunden, hvis jeg har gemt og indlæser det hele igen. Blot ikke når fakturanummeret er det eneste udfyldte, så bliver kundenummer/leverandørnummer udfyldt, men ikke med navn - og jeg kan kun svært huske dem alle ud fra nummeret. Det kan jo være en browser afhængig fejl - det har jeg ikke testet.

Mvh Dennis
Hej Dennis,

Tak for opfølgning. Jeg har fundet fejlen med kundenavn nu. Den er sendt videre til vores teknik, så de kan kigge på det.

Af ren nysgerrighed. Når du sidder og taster fakturanummer, hvor får du så den information fra? Hvis det står i den tekst du har stående, så har vi nemlig et modul, der gør at alt dette kan udfyldes automatisk, så du kan spare en masse tid.

Du skal du vide at fejlen er givet videre, men jeg håber samtidigt, at vi kan finde en fed løsning så du kan spare tid fremadrettet :)
Jeg benytter mig meget af auto-udfyld modulet, men det kan ikke klare alle sammen. Fra Nordea, når der står "Meddelelse nr xxxxxxxxxxx", kan det ikke gætte når der er 20 kunder der har dette - og den gætter oftest forkert, men gætter det gør den ;-)

Den kan heller ikke genkende "F1234", men tager gerne "F 1234". Sådanne småting, der er mange af. Især disse sidste taster jeg jo bare fakturanummer ind, og vil så gerne se kundenavnet.
Det er helt i orden. Du skulle ikke snydes, hvis nu vi kunne finde en nemmere løsning, men det er super fedt du allerede bruger det.

Jeg har som sagt lagt sagen med kundenavn videre til vores teknikere.

Rigtig god dag.
i gang× 4
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”