Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Validering af kreditors fi-kode

+4
Når man indtaster en kreditorfaktura i kassekladden checkker I at fakturanumret ikke tidligere er bogført. Hvad med at I udvider chekket af OCR-numret fra at konstatere at der er 15 cifre til at udregne om kontrolciftret er korrekt. (Jeg tror at det er modulus 2, men det kan nets helt sikkert oplyse).

På denne måde kan man få løst fejlindtastninger med det samme, frem for at få fejlen når man overfører til banken.
i Forslag » Andet af (160 points)

2 Svar

Hej og tak for dit forslag,

Jeg mener det er modulus 10, uden at være 100% sikker.

Jeg vil lade dit forslag ligge herinde i et par uger, så vi kan se, hvor mange andre brugere, der også savner denne mulighed. Efterfølgende vil jeg vende tilbage og komme med en vurdering af, hvad vi skal gøre.

Du hører fra mig :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Vi har vist snakket validering rigtig mange gange.
Nu må der vist ske noget snart!

mvh
Finn
e-consultic.dk
Hej Finn,

Jeg tager det med videre til vores udviklere og tager en snak med dem. Nu har vi fat i OCR-linjen. Jeg kan ikke love noget, men nu hvor vi er i gang. Er der så andre områder du gerne vil have validering på? Jeg ved du har påpeget det før, men jeg kan simpelthen ikke huske dem alle sammen :)
Hej igen,

Validering er noget vi efterhånden har hørt mere og mere til.

Jeg vil derfor gerne tage det med videre til vores udviklere. Jeg vil sætte forslaget som overvejes for nu. Mange tak for dine inputs :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej

Hvis i tager fat i validering af FI koden, kunne det måske udvides lidt så man kunne lave opsætning af FI kode på kreditoren, så den automatisk indsatte den rigtige FI kode.

Hilsen

Jonas
Hej Jonas,

Som jeg har forstået den generelle brug af OCR-linjer, så vil langt de fleste bruge et nyt FI nummer hver gang de betaler. Det lyder her som du bruger det samme nummer hver gang. Det kan evt. være et kundenummer eller lignende.

Vil du kort uddybe om det er det samme nummer og hvad det er for et nummer? Du behøver ikke skrive det faktiske nummer, men hvor det kommer fra og om det er angivet på fakturaen.

Jeg ser frem til at høre fra dig :)