Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kopiering af salgsfaktura

0
Hvis man kopierer en gammel salgsfaktura på¨en kunde, og derefter i fakturahovedet henter kundens stamoplysninger fra kundekartoteket, henter systemet f.eks. IKKE ændrede betalingsbetingelser.

Ny adresse m.m. opdateres i den nye faktura.
i Forslag » Andet af (26.5k points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Erik

Tak for dit indlæg. Der er en mening med, at den gemmer kundens betalingsbetingelser m.m. når man tager en kopi af en "gammel" faktura, hvor de oprindelige betalingsbetingelser var på kunden inden man ændrede dette.

Hvis man evt. ændrer betalingsbetingelserne - eller andet - på den faktura man har taget en kopi af, er det ikke meningen at de betalingsbetingelser der er på selve kunden "overruler" det som man har ændret betalingsbetingelserne til på den nye faktura

Håber dette svar giver mening, ellers er du selvfølgelig velkommen til at komme tilbage

Med venlig hilsen

Susan

Hilsen Susan Jensen
Forslag af 🔒 (38.5k points)
Jeg ved ikke, hvordan jeg skal forklare mig, men hvis jeg opretter en ny faktura, henter systemet automatisk alle kundens oplysninger fra kundekartoteket, selvfølgelig også betalingsbetingelserne.

Hvis jeg kopierer en gammel faktura, og derefter opdaterer kundens stamoplysninger ved et opslag i kundekartoteket, henter systemet ikke kartotekets betalingsbetingelser, men alt andet. Det kan ikke være rigtigt.

Og når jeg skriver "opslag i kundekartoteket" betyder det, at jeg står i fakturahovedet og klikker mig ind i kundekartoteket og henter stamoplysningerne ind i fakturahovedet.
Hej Erik

Jeg har prøvet at teste lidt. Det der sker når du kopiere en faktura er, at når du opdaterer kunde nummer på fakturaen bliver kundens navn, adresse etc.  ændret, hvis du har været inde og ændre det i mellemtiden. Man kan sige at det kun er de oplysninger du kan se når du trykker i kundenr. feltet på faktuaen som bliver opdateret

Det vil sige, at kunde navn og adresse henter den fra de opdaterede kunder.

Det vil sige, at du kun ændrer de felter som bliver vist, når du klikker på kundenavnet på fakturaen.

Betalingsbetingelser, fakturadato og leveringsdato. Disse bliver hentet i den oprindelige faktura og altså ikke i kunde master data.

Derfor bliver betalingsbetingelser, fakturadato og leveringsoplysninger ikke opdateret, da de ikke er synlige i kundenr. feltet.

Jeg kan godt se hvad du mener, at den burde hente de oplysninger som er på kunden, men den henter de oplysninger i de felter der bliver vist, når du klikker på kundefeltet på selve fakturaen.

Vi har vurderet, at det er de felter man kan se, når man klikker på områderne på selve fakturaen, som bliver opdateret.

Håber det giver nogenlunde mening ellers er du velkommen til at skrive tilbage

Med venlig hilsen og god weekend

Hilsen Susan