Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




3 decimaler pr. stk.pris i faktura

+2
Hej

Det er pt. ikke muligt at fakturere med mere end 2 decimaler pr. varelinje når man anvender E-conomic til at danne fakturaer. Indtaster man mere end 2 decimaler afrundes stk.prisen på den enkelte varelinje i fakturaen. Dette er et stort problem for os, da flere af vores produkter sælges i store mængder med afgifter, som kræver minimum 3 decimaler.

Det er derfor et stort ønske for os, at e-conomic kan håndtere mere end 2 decimaler - uden afrunding.
i Forslag » Salg af (140 points)
Hej Christ

Jeg støtter op om dit forslag.
Problemet er det samme på købsfakturaer

mvh

Finn
e-consultic

1 Svar

Hej og tak for dit forslag,

Hele sagen om decimaler er en klassiker. Det er helt sikkert noget vi har hørt før i forskellige afskygninger.

Jeg vil dog være ærlig omkring, at dette ikke bliver lavet om. Der er flere grunde til vi har valgt dette, men en af de største grunde er den effekt det vil have på historiske posteringer. Vi vil og må selvfølgelig ikke gå ind og rette i decimaler på linjer og posteringer fra tidligere regnskabsår. Hvis vi går ind og åbner for flere decimaler, så vil det også ramme tidligere posteringer og den afrunding, der er lavet her.

Jeg vil sige, at jeg sagtens forstå at der kan være behov for flere decimaler, men jeg vil ret klar i afstemningen af dette. Det er ikke noget der kommer.

Det kan lyde lidt hårdt, men der er ingen grund til at trække sagen ud. Jeg vil derfor lukke sagen her.

Du skal dog have tak for at byde ind med dine tanker. Det er helt fair forslag, det bliver bare ikke i denne omgang.

Rigtig god dag :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej alle

Ja det er også et kæmpe problem for os. Det ville være super fedt at få det fikset. Det er relativt standard i fleste andre systemer og er en stor begrænsning. At i ikke kan finde ud af at løse det er vel mere et spørgsmål om vilje og i sidste ende vores vilje til at blive til trods.