forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Urimeligt lange svartider når man henter PDF’er

+1
Jeg ved ikke om i stadig har tekniske problemer… Forleden kom der en pop-up med at i havde tekniske problemer som gav lange svartider, men senere på dagen kom der så en ny med at disse problemer var løst. Ikke desto mindre er der fortsat helt urimeligt lange svartider når man skal hente PDF’er (særligt kreditorbilag).

Problemet ser ud til at være særligt stort når man bruger explorer…

Kan i ikke få det fikset! – det er noget nært umuligt at bruge systemet som det er lige nu.
spurgt 12 Jun i Spørgsmål » e-conomic generelt af Helge Abrahamson (2,270 points)

1 Svar

Hej Helge,

Vi er oppe at køre igen, så det skulle virke efter hensigten.

Jeg har lige testet i explorer på min computer. Jeg vil ikke sige det går langsomt hos mig. Forventning til hastighed er selvfølgelig forskellig, men jeg tog tid mit upload. Jeg overførte 8 forskellige PDF'er på en gang, hvor den ene af dem indeholdte over 40 sider. Det tog ca 23 sekunder, hvilket kan virke som lang tid, men taget i betragtning af størrelsen, så kan det diskuteres om det er lang tid. Jeg prøvede med 7 bilag, hvor alle var på en side. Det tog 4 sekunder.

Det også være forventningen til hastighed er forskellig og jeg indrømmer gerne at 23 sekunder kan virke som lang tid, når man sidder og venter på det.

Det kan være vi gør forskellige ting og jeg vil derfor lige spørge ind for at kunne undersøge problemet bedst muligt. Når du henter PDF'er ind, hvilken måde gør du det så på? Jeg tænker her om det er drag and drop, via 'tilføj' bilag, mail eller app'en.

Næste spørgsmål er, hvor mange bilag du ca. henter ind, og er det hver gang du henter dem ind, at det går langsomt?

Sidste spørgsmål er, hvilken version af internet explorer bruger du?

Hvis du er i tvivl om at se versionen, så kan du gå ind i browseren -> trykke på tandhjulet oppe til højre -> om internet explorer og her se det.

Jeg håber du er frisk på lige at uddybe dette, så kan jeg bedre fejlsøge problemstillingen :)

Venlig hilsen/Best regards

 

Jesper Mieritz

Knowledge Manager, Planet WOW

 

image

 

e-conomic er et produkt fra

Visma e-conomic A/S

Langebrogade 1, 1411 København K

CVR-nummer: 29403473

 

Hvis du gerne vil have indflydelse på de næste forbedringer, så er du velkommen til at besøge vores liste over forslag vi på nuværende tidspunkt overvejer.
- Hop herind og stem på de forslag du er enig i!
besvaret 13 Jun Spørgsmål af Jesper Mieritz (67,050 points)
Hej Jesper,

Jeg kan ikke give en forklaring på dette, men måske andre kan få glæde af det.

Efter i havde denne her "fejl" pop-up på forleden, så blev alle PDF'er helt urimeligt langsomme (nogle gange 20-30 sek. pr. pdf.) - og det blev ikke hurtigere efter i afmeldte fejlen.

Jeg tjekkede så om der eventuelt var en opdatering til Abobe reader, hvilket der ikke var... men jeg havde stadig en fornemmelse af at det havde med Adobe reader at gøre, bl.a. fordi Chrome (som jo ikke bruger Adobe reader), var hurtigere.

Jeg afinstallerede derfor Adobe reader og installerede så igen på ny - og det hjalp. Jeg kan ikke forklare hvorfor, men måske andre med samme problem kan bruge dette til noget.
Hej Jesper og Helge

Jeg har skiftet bærbar og er gået fra en I3 til I7 processor. Specielt for arbejdet med PDF'er, er der verdener til forskel.

Den vundne ventetid kan lynhurtigt retfærdiggøre den større investering.

mvh
Finn
e-consultic.dk
Hej Finn,

 

Tak for input... men jeg sidder selv med en HP Z230 Xeon Workstation, så jeg tænker ikke det er manglende muskler der er problemet... men som tidligere beskrevet, så må Adobe readeren ha' fået noget galt i halsen...
Hej Helge og Finn :)

Om det kan have noget med adobe at gøre tør jeg heller ikke give mig ud. Det kunne dog godt tyde på, at der har været noget. Super fedt du vil dele det med andre.

Også tak til Finn. Der er ingen tvivl om, at en hurtigere computer kan gøre en verden til forskel. Det lyder ikke som det er tilfældet her, men der er helt sikker andre brugere, som kan få gavn af begge jeres forslag. Det er værdsat herfra og forhåbentligt også af brugere.

Jeg vil ikke gøre mere herfra, da det lyder som det kører bedre nu. Hvis i skulle opleve problemer, så er jeg som altid klar til at gøre mit bedste for at hjælpe :)

Rigtig god dag.
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”