Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bogføring i flere valutaer (Debitorer, kreditorer, banker)

+1

Her i forretningen har vi 3 selskaber, i alle 3 selskaber har vi kunder og kreditorer i forskellig valuta, samt 3 forskellige valutakonti (bankkonti) (SEK, USD og EUR), vel og mærket på 3 forskellige E-conomic aftaler.

Vi er påkrævet at lave kvartalsregnskaber, hvilket vil sige, at vi skal ind og foretage kursreguleringer på både valutakonti, debitorer og kreditorer 4 gange årligt (Det er desværre pænt tidskrævende)

  1. I første omgang kunne jeg godt tænke mig, at man blot kunne trække debitor/kreditorer og for så vidt bankkonti ud i deres original valuta, i stedet for at skulle ind og vælge hver valuta for sig. F.eks. når man trækker debitor/kreditor saldoliste, så kunne alle debitorer/kreditorer blive vist samlet, og deres "faste" valuta kunne stå sammen med navn på kunde / kreditor. Dernæst kunne man have 1. kolonne ( eksisterende saldo kolonne) med original valuta, 2. kolonne (ny saldo kolonne) omregnet til DKK, så man kan se totalerne i bunden (der jo skal stemme til samlekonti på balancen)

           2.Hvis denne oversigt kunne lade sig gøre, ville det være smart at kunne vælge at sortere              kunder / kreditorer efter valuta, så man kan se totalerne for hver valuta. Det ville gøre det nemt ift. en samlet kursregulering.

i Forslag » Andet af (290 points)

1 Svar

Hej og tak for dit forslag, 

Jeg kan godt forstå du vil have en nemmere måde at afstemme dine valuta i.

I forhold til din efterspørgsel, så må jeg være ærlig at sige, at det er en for stor ændring til vi kan få det implementeret nu og her. Vi er i gang med at kigge på at integrere til et helt nyt rapportmodul, som i højere grad kan vise mere specifikke krav og med henblik på, at vi får denne løsning, så vil vi ikke investere så mange ressourcer i noget, som om en given periode vil blive erstattet af noget nyt. 

Her tror jeg på, at vi kan bruge vores ressourcer på andre forslag, som i højere grad kan skabe værdi i fremtiden. Jeg vil derfor afvise dit konkrete forespørgsel.

Du skal dog være opmærksom på, at vi er i gang med at kigge på muligheden for at udbygge vores bankafstemning til flere valuta. Der er ingen garanti endnu, men hvis planen holder, så ser det lovende ud. 

Det virker som om du er klar over, hvordan du skal trække et kontokort i den pågældende valuta, men for en god ordens skyld, så vil jeg lige nævne, at du kan under rapporter -> kontokort, kan trække en liste med posteringer i en given valuta og afstemme ud fra denne. Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men det vil være mit bedste bud. 

Ellers vil jeg henvise til vores partner, Rapport123. De har en lidt mere avancerede rapportstruktur, så det kan være de kan hjælpe dig. 

Jeg håber det kan hjælpe dig videre, så du kan få en nemmere hverdag :) 

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)