Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Ny kolonne i sin kassekladde med periode for handel

0
Hvis man har lavet handler i løbet af Q1, som så bliver faktureret i april, så vil jeg gerne kunne dele handlerne ud på januar, februar og marts, så man kan periodisere handlerne :)

Er der mulighed for at tilføje en kolonne mere til sin kassekladde, hvor måneden/datoen for handlen fremgår? :)
i Forslag » Andet af (160 points)

2 Svar

Hej og tak for dit forslag

Helt generelt set er kolonner ikke noget vi tilføjer ret tit, da vi allerede har rigtig mange kolonner. Det er dog værd at overveje, hvis rigtig mange brugere ønsker en bestemt kolonne. I det her tilfælde er det ikke noget jeg har hørt om før.

Som jeg forstår det er det egentligt bare en note, som fortæller, at den skal periodiseres. Her vil jeg lidt nysgerrigt spørge om det ville kunne fungere ved at skrive det i tekstfeltet?

Jeg antager ikke udfordringen er i forhold til selve periodiseringen. Den kan du lave under øvrigt med den almindelige feltrækkefølge og periodiseringsmodulet. Hvis du laver periodiseringen allerede ved oprettelse, hvad skal du så bruge en ekstra kolonne til?

Jeg håber du er frisk på at uddybe det, så jeg er helt sikker på, hvordan det vil virke bedst for dig :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper

Mange tak for dit svar!

Virksomheden det vedrører, har mange "kreditorer", så det uoverskueligt/usikkert blot at skrive det i teksten. Det har jeg gjort indtil videre, men jeg vil gerne kunne trække data ud fra kontokort, som vi gør med så meget andet.

Selve periodiseringsdelen er ikke en udfordring, som du selv skriver. Den foretager vi manuelt fra et excelark, men hvis man kunne få disse data ind i e-conomic, vil det gøre hele processen nemmere. Om der så nødvendigvis skal være en kolonne kan jo så diskuteres. Det er nok mere det at man kan dele en nettohandel ud på flere måneder/datoer.

Fx d. 16/4. bliver faktureret 100 kr. hvoraf 20 kr. omhandler februar og 80 kr. omhandler marts. Så vil jeg gerne kunne bogføre 20 kr. med dato 28/2. og 80 kr. med dato 31.03., uden at jeg manuelt skal lave efterposteringer. Hvis det giver mening. Måske man allerede kan det jeg omtaler?

God dag.

Mvh
Morten
Forslag af (160 points)

Hej Morten,

Jeg beklager det sene svar. Vores platform er bygget på den måde, at jeg kun får besked om du er vendt tilbage, hvis du kommenterer på mit svar. Hvis du gør det i fremtiden, så lover jeg at svare hurtigere smiley

Når det er sagt, så lyder det som om du sidder og laver periodiseringer i excel. Hvis du har dem i et excel ark, så du importere dem ind, så alt bliver bogført som du ønsker det. Det kræver selvfølgelig at posteringerne er lavet, så debet/kredit går op, men det kan sagtens lade sig gøre. Kender du til importen? Ellers kan du tage et kig her.

Hvis du har spørgsmål til det, så skyder du bare løs!