Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Placering og størrelse af pop-up og PDF vinduer…

+11
Det ville være virkeligt fedt om pop-up vinduer, dialogbokse, PDF vinduer osv. huskede placering og størrelse…

F.eks. åbner alle PDF vinduer i en størrelse hvor man ikke har en kinamands chance for at se hvad der står i PDF’en – det vil så sige at man hver gang skal ind og hive i den for at få den op i en størrelse hvor man kan se hvad der står.

Og når man skal vedhæfte bilag fra indbakke ved oprettelse af vareleverandørfakturaer, så er der jo godt nok et lille forstørrelsesglas, men fordi PDF'en jo så dukker op inden i oversigtsbilledet, så er det så lille at det nærmest er ligegyldigt med forstørrelsesglasset - dvs. man skal først trække oversigtsbilledet op i en størrelse som er stort nok til at man kan se PDF'en når man så trykker på forstørrelsesgalsset.

Jeg kan godt forstå i skal tage hensyn til mange forskellige skærmstørrelser og skærmopløsninger – og derfor ville det jo være ret smart at vinduet huske den størrelse det sidst havde…

Det er også møg irriterende, hvis man har en skærm i dobbeltbredde (eller to skærme) at alting popper op på midten, frem for der hvor man sidst placerede vinduet.
i Forslag » Andet af (3.4k points)
opdateret af

1 Svar

Hej Helge :) 

Det er noget vi førhen har hørt til, så de er ikke første jeg får dette forslag :) 

Jeg ved man kan sætte sine PDF-visninger til at følge med vinduet. Det vil sige, at du kan maksimere/trække i vinduet og herefter vil PDF'ens billede følge med. Det er selvfølgelig fair at betragte, at det skal åbnes i et større billede til at starte med. Jeg har haft forslaget med videre førhen, men dengang fandt jeg frem til det jeg kalder automatisk zoom. Jeg ved ikke om det er den rigtige betegnelse, men det gør altså, at PDF'en følger vinduet, så man bare lige hurtigt kan maksimere ved et dobbeltklik eller lignende. Det vil altså sige du kan få PDF'en gjort stor på to klik og endnu færre sekunder. 

Hvordan vil den løsning virke for dig og har du dit zoom indstillet til at følge vinduet? 

Indlæg med lignede forespørgsel: 

6512 (0 stemmer)

23725 (5 stemmer) 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Jesper,

Men PDF'en zoomer allerede automatisk... eller følger vinduet om du vil. Men problemet er jo at når man bruger economic i den virkelige verden, så åbner man måske dagligt flere hundrede vinduer af forskellig type med forskelligt indhold - og hver gang skal man ind og hive i det for at kunne se hvad indholdet er - det er super frustrerende og spild af tid...
Hej igen Helge,

Det er fair nok. Jeg vil gerne prøve at give den videre til vores udviklere igen :)

Om vi kigger på det bliver et fast format, eller et der er tilpasset efter din skærmvisning, vil jeg lige prøve at undersøge, men jeg forstår godt, hvorfor det kan være frustrerende.

Rigtig god forlænget weekend :)
Hej Helge,

Jeg har arbejdet lidt videre med sagen her.

Hvor stor skal pop up'en være? Jeg tænker den skal tilpasse skærmen, så en procentvis størrelse ville være perfekt. Jeg prøver lige at samle feedback fra andre brugere, men jeg håber også du vil din mening med her :)
Hej Jesper,

 

Det fedeste ville jo være hvis vinduerne huskede størrelse og placering - altså så man kunne placere og skalere et vindue som man ville og at næste gang man åbnede det givende vindue, så åbnede det med samme størrelse og placering som sidst man havde det åbent.

 

Men en procentmæssig størrelse ville nok også fungerer... det er dog vigtigt for mig at placeringen ikke er centreret på desktoppen, da det er monster irriterende hvis man har to skærme, eller skærm i dobbeltbrede...
Hej Helge,

Jeg kan godt se ideen i den husker det. Jeg kan dog også forestille mig folk, som åbner deres pop up'er op på fuld skærm og så lukker dem ned igen. Jeg ved ikke helt om de vil synes det er irriterende den åbner i fuldt billede.

Der kan selvfølgelig være en ide i, at de åbner på fuld skærm og måske gerne vil have dette næste gang.

Jeg vil prøve at give feedbacken videre. Vi er ikke tæt på at det implementeret, men jeg synes det giver mening, at vi får planlagt det her.

Hilsen Jesper.

Hej Helge, 

Vi har nu arbejde med størrelsen af PDF'er. Jeg skrev et svar før, som ikke var rigtig. Derfor kan du være forvirret, men det rigtige svar kommer her.

Vi kigger i dag på skræmstørrelsen og tager 80% af højden og bredden vil være 75% af de 80%. Med andre ord er det 80% af skærmen i højden og af den højde tager vi 60% og bruger i bredden. Du burde derfor opleve, at PDF'er bliver vist større. Der er enkelte steder i applikationen, hvor det er den gamle størrelse, men de steder var der nogle udfordringer, som tager længere tid. Langt de fleste PDF'er er dog fikset smiley