Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Ved "masse-fakturering" bør valutakursen ændres til kursen den dag man skifter til

0

Går man ind på en faktura og ændrer fakturadatoen ændres valutakursen automatisk til den nye dags kurs

MEN

Når man "masse-fakturerer" kan man bogføre fakturaer med flere forskellige fakturadatoer på en gang
Systemet foreslår som standard at man ændrer alle til dags dato - så man skal fjerne fluebenet for at der faktureres på de oprindelige fakturadatoer

Lader man systemet ændrer alle fakturaerne til dags dato - bogføres de alle i dag MEN valutakursen er stadig den fra den oprindelige fakturadato - det giver ikke rigtig mening

Kan man ikke sørge for at valutakursen ændres på alle fakturaerne til kursen den dag man skifter til ?

(ligesom hvis man ændrede dem enkeltvis)


René Arpe It-konsulent
i Forslag » Andet af (17.3k points)

2 Svar

Hej Rene og mange tak for dit forslag :)

Jeg har gravet lidt i sagen, da jeg skulle finde ud af om det var en fejl eller helt bevidst, at vi lader valutakursen forblive fastholdt. Som det er i dag, så er bevidst kursen ikke skiftes, da man bevidst eller ubevidst har valgt, at denne valutakurs skal være gældende på fakturaen. I de tilfælde, hvor man følger dagskursen fra e-conomic, så ville det give rigtig god mening at skifte kursen.

Der kan dog være nogle som har taget stilling til kursen og ændret den. Her skal kursen selvfølgelig ikke opdateres. Du skriver i kategorien forslag og derfor er det fair at betragte det som et forslag. Når vi er ude i et forslag, så vil jeg i første omgang lade forslaget stå åbent i et par uger og se, hvad andre brugere mener om det. Jeg vil derfor ikke gøre mere nu, men vende tilbage om et par uger og se, hvad andre brugere har budt ind.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej René :)

Så er jeg her igen.

Som jeg beskrev på sidste svar, så er dette ikke en fejl. Det er med vilje kursen ikke ændres. Det skal derfor betragtes som helt almindelig forslag til programmet. Du kender allerede vores kriterier for, hvad vi kigger på, når vi skal implementere nye funktioner. I forhold til, hvor meget værdi dette skaber, så vil jeg sige det er forskelligt for den individuelle bruger, hvor meget det skaber. Mit indtryk af kurser er, at de fleste brugere er godt tilfreds med, at den rammer så tæt på muligt og så lader de kurs differencen klare resten. Ikke alle er samme opfattelse og derfor kan værdien af dette diskuteres.

Du har før beskrevet nogle fine pointer i forhold til, at antallet af brugere, der stemmer på et forslag ikke altid er nok i en vurdering, og det kan du sagtens have en god pointe i.

Jeg vil dog sige, at de fleste brugere fakturerer selv og derfor er det ikke noget, som er samlet hos enkeltstående personer. Det er selvfølgelig tilfældet hos nogle, men ikke højere grad end anden funktionalitet.

Ud fra det jeg har beskrevet herover, så føler jeg ikke dette forslag skal prioriteres over andre forslag vi har fået og jeg vil derfor afvise det for nu.

Forslaget lever videre herinde på vores forum, så andre brugere kan tilføje deres tanker på det. Hvis jeg oplever en stigning i efterspørgslen, så tæller din stemme selvfølgelig stadig. God dag :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)