Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Skjul kostpris i vareoversigt

0

Det ville være fedt om man havde en knap til at skjule kostprisen i vareoversigten. Vi har tit kunder der står og kigger en over skulderen når man laver prisopslag i varelageret – og da det jo ikke altid er hensigtsmæssigt af kunderne ved hvad vores kostpris er, så ville det være fedt med en ”skjul kostpris” funktion…

i Forslag » Andet af (3.4k points)

2 Svar

Hej Helge :)

Det er selvfølgelig en god pointe, at kunderne ikke skal kunne se kostprisen. I forhold  til at kunne skjule en kolonne, så vil jeg betragte det som en af del af hele den snak, der findes omkring at kunne brugertilpasse kolonner. Det kunne være i forhold til at fjerne eller tilføje brugerspecifikke kolonner.

Det er ikke noget vi på nuværende tidspunkt vil gå ind og ændre og derfor vil jeg i forhold til din præcise forespørgelse afvise at kunne skjule kolonnen.

Jeg ved du har en webshop løsning tilknyttet e-conomic og jeg derfor høre, hvorfor i ikke selv går ind og søger på varen her? Webshop er som udgangspunkt lavet til at kunder eksternt kan gå ind og bestille, men vi har også mange brugere, der udelukkende bruger den internt til at deres medarbejdere bestiller varer på siden. På den måde vil bestillingen automatisk lande i e-conomic som ordre eller faktura og kunden vil aldrig komme ind i selve e-conomic kernen, hvor kostprisen er angivet.

Oven i det, så viser i kunderne i har en webshop med henblik på, at de fremadrettet kan bestille flere varer via denne. I får billede og beskrivelse af varen, som måske også kan hjælpe et evt. salg.

Det er blot tanker omkring, at i kan bruge jeres webshop på denne måde. Jeg håber det giver mening :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
en af grundede er at ikke alle vores varer er i shoppen (som i ikke alle varegrupper...) - du kender allerede til det emne...
Fair, så kan du ikke bruge den løsning. Vi vil dog ikke begynde på at kigge på brugertilpasset kolonner. Man kunne så betragte forslaget ud fra om man skulle fjerne den for alle brugere. Det vil vi naturligvis heller ikke.
Kolonnen for kostpris vil derfor blive inde i e-conomic, da det som udgangspunkt er lavet til internt brug og ikke som direkte salg fra kernen af e-conomic.
Jeg kan selvfølgelig godt følge dig tankegang omkring, at det ikke giver mening at præsentere kostprisen for kunderne, men et internt varekartotek er nu en gang til internt brug og for mange giver det super god mening at have kostprisen stående :)

Jeg håber du kan finde en anden måde at slå dem op på.
Jeg vil nævne excel eller lignende som mulighed, der kan man hurtigt fjerne kolonnen for kostpris.

Hilsen Jesper Mieritz
Ude i den virkelige verden... der har man altså ikke lige tid til at konvertere hele varedatabasen til Excel og fjerne en kolonne for at kunne lave et prisopslag mens kunden står og kigger en over skulderen...
Selvfølgelig kan man jo bare bede kunden om at skride om på den anden side af skærmen... men endnu bedre så var der en knap der hed "skjul kostpris" - jeg tænker der må være andre der oplever samme problem med uopdragne kunder...
Min tanke omkring excel gik ikke på i skulle lave den løbende med kunden køber et produkt. Afhængigt af, hvor meget jeres priser svinger, så kunne i danne den en om året, måneden, ugen eller om dagen. Det er en person, der skal trække arket. Fjerne en kolonne og så dele det med sine kollegaer i det interval i finder nødvendigt i forhold til jeres kartotek :)

Hej Helge, 

Det er nu muligt at skjule kostprisen i hele flowet ved oprettelse af tilbud, ordre og faktura.

Det kan gøres under 'mine indstillinger' for den enkelte bruger. 

Rigtig god dag smiley


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)