Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Debtor_UpdateFromData

0

Hej

Hvordan rammer jeg EAN-nr. feltet via api: Debtor_UpdateFromData

https://api.e-conomic.com/secure/api1/EconomicWebservice.asmx?op=Debtor_UpdateFromData

Feltet "<Ean>string</Ean>" rammer tilsyneladende ikke noget?

Lige nu bruger jeg: "<CINumber>string</CINumber>", men det er jo lidt en nødløsning, at det så skal flyttes manuelt bagefter fra CVR-nr. til EAN-nr.

På forhånd tak.

Andreas Pape

lukket
i Spørgsmål » Andet af (170 points)

1 Svar

 
Bedste svar

Hej Anders og tak for dit spørgsmål :)

Jeg forstår godt din forvirring omkring dette. Det man skal huske på her, at der er et EAN nummer på kunden og et på fakturaen. Disse er som udgangspunkt det samme, men ikke nødvendigvis.

Hvis en kunde bliver oprettet med tilhørende EAN nummer og der efterfølgende dannes en faktura, så vil EAN nummeret blive ført med over på fakturaen.

Hvis man opretter en kunde uden EAN nummer og danner en faktura for så efterfølgende at sætte EAN nummer på kunden, så opdateres dette ikke automatisk. Det kommer altså ikke med på fakturaen. Det du skal gøre i stedet for at sætte det på kunden med dette specifikke arbejdsflow er i stedet at sætte det direkte på faktura.

Feltet på Debtor_UpdateFromData hedder "<Ean>string</Ean>" og findes på netop den metode du nævner. Det der går galt er som sagt forvekslingen mellem modtager-oplysninger på en faktura og kundens stamoplysninger. Dvs. at hvis EAN skal sættes på fakturaen via API, så skal du kigge på CurrentInvoice_UpdateFromData. Her findes det som "<DebtorEan>string</DebtorEan>". - Ud fra det jeg kan forstå, så vil dette være løsningen på din udfordring. Det skal siges jeg ikke er ekspert på API, men hvis du har ydeligere spørgsmål i den retning, så vil henvise dig til at kontakte vores API support på API@e-conomic.com - det her vores eksperter på dette punkt sidder klar til at hjælpe :)

Du må selvfølgelig også gerne spørge ind det til jeg har skrevet her, hvis det ikke giver mening.

Jeg håber det kan hjælpe dig videre!


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
valgt som bedste svar af
Det var alt den info jeg havde brug for.
Takker
Perfekt og det var så lidt :)