Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Varelinjerabat på mere end 100%

0
Ja, men er det nu så smart uden en fejlmelding??
i Forslag » Andet af (26.5k points)

2 Svar

Hej Erik :)

Nej, det er det helt sikkert ikke.

Jeg vil rapportere det videre i vores system.

Jeg vil dog også sige, at det ikke er en fejl, som vil have høj betydning, da jeg tænker det er sjældent man kommer til at taste mere end 100%. Omvendt giver det ikke mening at kunne taste mere end 100%, så du har helt sikkert en pointe her.

Tak for at gøre os opmærksomme på det :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Erik :)

Jeg har prøvet at give dit forslag videre i systemet.

Det er sådan, at det lidt firkantet ikke bliver betragtet som en fejl. Det skyldes at systemet ikke er bygget til kun at kigge på 0%-100% i rabat. Det er derfor ikke en decideret fejl, at den kan komme over 100%. Det er mere bare en kodning, der ikke er lavet til at håndtere dette.

Jeg vil medgive dig, at det ikke giver mening at give en rabat på mere 100%. Omvendt vil jeg også sige, at det er de færreste, der kommer til at taste så meget forkert ved indtastning af rabat. Jeg vil også vurdere, at dette er en lille detalje, som kan løses med en kreditnota.

Derfor vil sige, at dette ikke er noget vi kommer til at kigge på nu og her. Vi vil hellere fokusere på lidt mere kritiske områder af systemet.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Fantastisk holdning.
Ligegyldighed!
Lige et punkt man som ansat kan tilgodese vennerne med.
Som arbejdsgiver og virksomhedsejer må det være svært at leve med. Gav den ansatte en rabat på 150% i stedet for 15% på en vare til 2.000,00. Var det et uheld eller en  bevidst handling af den ansatte?
Særdeles ubehageligt for begge parter.
Accepterer arbejdsgiveren "uheldet" og glemmer det, er det måske godt for den ansatte.
Tror chefen ikke på uheldet, så ender det i en fyreseddel. Kort og godt.
Vil I virkelig ikke være med til at forhindre en sådan situation?
Har I nogensinde hørt ordet Controlling i forbindelse med anvendelse af et adm.system?
Hej Erik.

Jeg er sådan set ikke uenig i det du skriver.
Jeg vil dog stå fast på, at vi kan skabe mere værdi ved at kigge på dårlige og besværlige arbejdsflow eller manglende funktionalitet i e-conomic.
Her vil jeg sige, at denne problemstilling lidt hårdt sagt er en selvforskyldt fejl fordi man ikke tjekker sine indtastninger. Hvis vi begynder på dette, så er der rigtig mange steder i e-conomic, hvor vi kan kigge på en form for validering af, hvad en bruger taster.

Det er på ingen måde en ligegyldighed, tværtimod. Det er betragtning af, hvordan vi bruger vores ressourcer og her er det her altså noget som kan løses med, at man lige kigger på sin faktura.

Det er lidt hårdt sagt, men det er den betragtning jeg har taget af sagen her :)