Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Smart Inbox

0

Betalings betingelsen på leverandøren bør generere forfaldsdatoen på fakturaen.

 

Forslag til forbedring af det nye Inbox-modul. 

Ved aflæsning af fakturaerne vil det være mest hensigtsmæssigt at forfaldsdatoen dannes på baggrund af den betalingsbetingelse, der er på selve leverandøren og ikke forsøges aflæst på fakturaen.

Som det er lige nu oplever jeg, at der er forkert forfaldsdato på langt de fleste fakturaer der aflæses. Og så giver det stadig en masse ekstra rettelser og tastearbejde.

Derudover har jeg et stort ønske om at få muligheden for at kontere en faktura på et projekt allerede ved oprettelse af posteringen.

 

Mvh

Tina

i Forslag » Andet af (120 points)

1 Svar

Hej Tina og tak for dit forslag :)

Jeg vil tillade mig at udfordre den tankegang en lille smule.

Vi har nemlig snakket om, hvordan forfaldsdato skulle dannes. Forfaldsdato er efter min bedste overbevisning den forfaldsdato en leverandør skriver på sin faktura.

Helt fair, at denne kan være forkert, men jeg vil vove at påstå, at det er leverandørens ansvar at angive den rigtige forfaldsdato på sin faktura.

Det kan at forfaldsdato er forkert, men jeg vil ikke mene, at en fejl hos leverandøren skal overrule en generel tankegang omkring, at leverandøren normalvis vil angive den rigtige betalingsbetingelse.

Det lyder måske en smule hårdt, men jeg vil som udgangspunkt stå fast på denne betragtning. Du kan også altid gå ind og rette det manuelt efterfølgende.

Du er altid meget velkommen til at følge op og argumentere for, hvorfor vi bør skifte, men det er helt bevidst vi tager den betalingsbetingelse, der er på fakturaen og på nuværende tidspunkt vil vi fastholde denne tankegang :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)