Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Likviditetsrapport

+3

Der mangler helt klart en likviditetsrapport i E-conomic.

Jeg har set at andre har stillet samme forslag, som bliver afvist med at man kan kan købe en tredjepartsapp til det. Men jeg synes I skulle genoverveje om det ikke bør være en integreret del af et bogføringssystem.

 

Dette indlæg hænger sammen med dette:

23568

i Forslag » Andet af (180 points)
Godt forslag
Kan du så ikke give det en stemme op ?

2 Svar

Hej Claus :)

Jeg er enig i, at vi mangler en rapport til likviditet.

Det er sådan, at vi i løbet af 2018 vil arbejde på selv at udbygge vores rapporter via et helt nyt modul til rapporter. Det er ikke kun likviditet, men generelt mange rapporter.

Hvordan helt præcist lander kan jeg ikke give et konkret svar på endnu. Der skal først noget forgående arbejde til.

Fordi vi kigger på dette, så betyder det, at vi ikke vil begynde at udbygge nye rapporter, som alligevel bliver erstattet af dette nye modul.

Jeg vil indtil videre sætte dit forslaget som overvejes. Når jeg ved mere omkring sagen, så skal jeg nok komme med en opdatering af det hele :)

Mange tak for at bidrage herinde på vores forum. Det er altid værdsat.

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
For at forstå det rigtigt. Et likviditetsbudget, hvor I tager udgangspunkt i nuværende banksaldo, kommende indbetalinger fra kunder ud fra en forfaldsliste, ditto betalinger til kreditorer, hvornår moms, A-skat, AM-bidrag m.m. skal afregnes, fremtidigt budgetteret salg og indkøb, løn og andre kapacitetsomkostninger, prioritetsydelser, leasingkontrakter, gennemsnitlig kredittider til kunder og fra leverandører osv., osv.
Det lyder interessant, når der er så mange andre opgaver i systemet.
Hej Erik. Det er helt sikkert spændende. Hvordan det præcis ender med at blive er ikke bestemt endnu og derfor kan jeg ikke love dig, hvordan det præcis bliver.

En likviditetsrapport som du beskriver vil helt sikkert være en god løsning, så man tager hensyn til hele cashflowet i virksomheden også ud fra forventede fremtidige likviditetsbevægelser.

Hilsen Jesper :)
Hej Claus og tak for dit forslag.

I forhold til at skulle gå efter en løsning med en likviditetsrapport i den nærmeste frem, så må jeg meddele, at det ikke er en del af vores planerne at kigge på dette.

Som jeg nævnte sidst, så har vi på den lange bane en plan om at få et helt nyt modul til rapportering, der har flere muligheder end det vi kender i dag. Jeg skrev sidst, at det ville være i løbet af 2018. Det er nok lige optimistisk nok at antage vi er færdige der, men det er noget vi starter på i 2018. Derfor vil et konkret forslag omkring en likviditetsrapport blive afvist, men vær opmærksom på, at vi kigger på nævnte i fremtiden.

Jeg sætter forslaget som implementeres ikke på den baggrund :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
For mig er det fuldstændig underordnet om det bliver en rapport i det nuværende system, eller om I laver et nyt rapportmodul som indeholder det.

Men hvis I går i gang med at lave et helt ny rapportmodul, så ville det måske være smart at starte ud med at lancere nogle enkelte rapporter af gangen i det nye system, sideløbende med at det gamle stadig kører. Og måske var det smart med nogle rapporter som I ikke allerede har ;)
På den måde har vi som kunder et større incitament til at hjælpe med at teste det nye modul.
Hej Claus :)

Det er jeg sådan set enig i. Det modul jeg omtaler er dog udviklet. Det findes allerede hos Visma, og skal derfor 'bare' integreres til e-conomic. Nu skriver jeg bare. Det er ikke bare. Det er en kæmpe opgave, men i og for sig er rapporterne færdige, så vi kommer ikke til at lave en af gangen. Det bliver som udgangspunkt alle rapporter på en gang.
Du har dog helt ret i, at det kunne være smart at teste dem løbende med de blev udviklet. Det er dog bare ikke tilfældet for denne opgave :)