Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Dobbeltbogføring af leverandørfakturaer ved brug af smart inbox

+1
Efter I er begyndt med smart inbox, så får man ikke længere besked hvis en leverandørfaktura bogføres dobbelt. Systemet bør da reagere når bilagene kommer i kassekladden, så man får besked inden man bogfører.

 

MVH
MM Administration & Bogføring

Marianne Mortensen
i Forslag » Andet af (860 points)

2 Svar

Hej Marianne :)

Du har til dels ret. Funktion for at se om en leverandørfaktura bliver bogført dobbelt findes stadig. Man vil bare ikke komme til det punkt, hvor fejlmeddelelsen kommer. Det er nemlig når man trykker gem i kassekladden, hvilket man sjældent vil komme ud for, da posteringen allerede er oprettet.

Når det er sagt, så er jeg helt enig i, at der kan gøres noget bedre. Det er nemlig ikke meningen man skal ind og trykke gem på alle posteringer.

Derfor er det allerede nu et fokuspunkt herinde og vi er i gang med at kigge på en løsning.

Hvis alt går som det skal, så vil vi allerede i 2017 have en løsning klar, hvor du vil få besked om, at fakturaen allerede findes. Der kan dog ske ting, som rykker det, men som planen er nu, så er vi klar med dette senest i Q1 2018.

Jeg vil derfor sætte dit forslag som i gang. Når funktionen er klar, så skal jeg nok opdatere her på indlægget :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej Marianne :)

Jeg vil lige følge op på sagen her.

Vi har nu implementeret en funktion til at sikre, at man ikke længere kommer til at bogføre den samme faktura to gange. Der vil under fakturanummer stå, at dette fakturanummer har været anvendt før. Det bliver opfyldt, hvis både leverandør og faktura har været anvendt før.

Jeg håber det kan hjælpe dig med at undgå fejl i fremtiden. Rigtig god dag :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)