Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Debitorsaldoliste og kreditorsaldoliste

+1
Hejsa.

Se jeg har i forbindelse med årsafslutning problemer med, at afstemning af debitorer og kreditorer er besværligt og meget tungt.

Se når jeg har åbenstående debitorer og kreditorer, står de fysisk i navneorden (selvfølgelig) men når jeg udskriver saldolister, kan jeg kun skrive denne i kundenummerorden!!

Hvem har sine skyldige og tilgodehavender siddende i kundenummer orden! Jeg vil da kunne søge en liste i alfabetisk orden!, kun nogen som ikke sidder i et bogholderi dagligt, ville opfinde, kun af kunne laver søgninger i dette kriterie .

Eller er der noget jeg har misforstået, jeg fik i går at vide, at man kun kunne få lister i kundenummer orden, også på kontokortene.

Venter i spænding :-)

 

Hilsen

Dorthe Skipper.
i Forslag » Andet af (470 points)

2 Svar

Hej Dorthe :)

Det er korrekt, at du som udgangspunkt kun kan se visningen efter kundenummerorden.

Du kan dog godt rette det til ved at bruge excel. Hvis du trækker din debitorsaldoliste og trykker 'vis i excel', så vil du kunne sortere alle dine kunder efter alfabetisk rækkefølge, som du ønsker. På denne måde vil det hele stå korrekt.

Hvis du bruger to skærme, så er dette endda en fordel, da du kan have listen på den ene skærm og e-conomic på den anden, så kan lynhurtigt tjekke på på dine debitorer.

Sig endelig til, hvis du er i tvivl om, hvordan du følger mit forslag, så skal jeg nok komme med en mere uddybende beskrivelse af arbejdsgangen :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hejsa og tak for svaret.

Dog mener jeg, at det er fuldstændig galt, kun at kunne sortere en udskrift i nummerorden i et kundekartotek, dette gælder både i debitorer og kreditorer. Man kan jo også i søgfunktionen, søge alfabetisk.

Og Man har jo heller ikke fysisk, åbenstående fakturaer siddende i mapper i nummerorden!

Dette kunne god gøres bedre :-) og man burde tage dette op, til en klar forbedring. Jeg er overrasket over, at ingen har forespurgt før.

Hilsen

Dorthe Skipper

Tømrerentreprisen A/S
Forslag af (470 points)