Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Import posteringer - momskode

0
I forbindelse med import af posteringer, så forstår jeg ikke hvorfor det ikke er muligt at vælge at E-conomic skal anvende de momskoder der ligger i kontoplanen.

Hvis jeg skal have momskoder på de importerede posteringer, så skal jeg enten rette det postering for postering efter importen, eller tilføje kolonner med momskoderne i min importfil.
i Forslag » Andet af (180 points)

1 Svar

Hej og tak for dit spørgsmål :)

Grunden til dette er, at importen er bestemmende for, hvad du importerer.

Dvs. når der bliver importeret, så importerer systemet de informationer man giver den. Det er helt men vilje, at den ikke går ind og opdaterer på ting, som ikke er valgt i importen.

Det er derfor momskoder også skal sættes på. Enten før eller efter importen.

Et tip herfra kunne være at lave en import for hver gang du skifter til en ny momskode. Fx en fil for alle med indgående moms 25%, en for udgående moms 25%.

Så vælger du bare 'fast værdi' i importen. På den måde slipper du for at sætte det på hver enkelt linje.

 

Jeg håber det giver mening, ellers må du endelig sige til.

Jeg vil dog være klar i udmeldingen omkring, at dette ikke bliver lavet om. Man importerer det, der er valgt til import. Hverken mere eller mindre :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hvorfor jeg dels foreslå rettelsen/spørger til om det er muligt er at alle de bogføringssystemer jeg har kendskab til har muligheden for at vælge om momsen er afløftet eller om kontienes tilknyttede momskode skal anvendes i forbindelse med import af en postering.

Med de løsninger I stiller på skal der bruges ekstra tid i forbindelse med importen og masser af muligheder for at få lavet fejl i forbindelse med at selv at skulle sætte momskoder på. Et stort tidsspilde som bestemt ikke begrunder anvendelsen af E-conomic, tvært i mod.

Men tak for afklaringen. Du behøver ikke at kommentere yderligere på indlægget