Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Hvoirnår skal der vælges momskode på modkonto?

0
Når jeg indtaster et bilag i kassekladden, hvornår skal der så momskode på ved modkonto? Alle mine posteringer har 5820 som modkonto.
Sad og indtastede, og fugte hele tiden med i, at beløbet ud for bankkonto passe med det der står på kontoudskriften fra banken, men da jeg bogførte kassekladden, så passede det ikke mere. Kan det være noget med momskoderne der driller mig?
lukket
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (250 points)
status opdateret af

2 Svar

 
Bedste svar
Tak Erik.

Du har helt ret, jeg kan være helt på Herrens mark.

Det er jeg dog ikke helt, min bogholderassistance, som hjælper mig i nødens stund, holder bare en velfortjent ferie og da jeg ikke har bogført i et stykke tid kom jeg pludseligt i tvivl og tyede til dette forum. Har dog i løbet af i dag fået et hint fra en regnskabskyndig, så nu er på rette vej igen.

Men endnu en gang tak.
Bogføringshjælp af (250 points)
valgt som bedste svar af
Kære Donslund,

jeg synes, at det er helt forfejlet, at e-conomic frister kunder som dig til at begynde at  bogføre på egen hånd uden nogen forhåndsviden overhovedet om moms, driftsregnskab, status osv. Dit meget enkle spørgsmål fortæller mig, at du kan være på herrens mark.
Du kommer helt uskyldsren og med de bedste forventninger til et gør-det-selv system, som kan spare dig for en masse besvær og eksterne omkostninger. Det bedste råd, jeg kan give dig, er at finde en god ven, revisor eller lign., der kan skubbe dig i gang og lære dig de grundlæggende begreber om administrative systemer og bogføring i særdeleshed.
Bogføring virker tilforladeligt, men hvis du ikke er klædt på til opgaven, så sidder du i sidste ende med smerten og får evt. SKAT på nakken.
Bogføringshjælp af (26.5k points)