Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




sende rykkere via EAN

+14

Arbejder i på at man kan sende rykkere via EAN ?

Jeg har flere kunder der KUN modtager via EAN-nummer, så det med at rykke disse kunder, er desværre en by i Rusland.

Hvordan får jeg rykket disse kunder ? Eneste mulighed jeg kan se pt, for at gøre opmærksom på en ubetalt faktura, er at gensende fakturaen, men så kommer der jo hverken rykkerskrivelse eller noget med.

Dette er hovedindlæg for følgende indlæg:

14161 (+4)

25129

32737

i Spørgsmål » Andet af (240 points)
status opdateret af 🔒
Jeg troede, at rykkere via EAN var en basisfunktion, og at det var mig, der manglede at tilrette rykker-layoutet.

5 års overvejelser?

2 Svar

Hej og tak for dit spørgsmål :)

Som det er lige nu kan du ikke rigtig gøre noget, hvis det skal sendes som en rykker.

Det skyldes, at vi i e-conomic ikke danner det rigtige format, som skal sende med videre.

Man kan altid enten sende dem som mail eller med posten, men jeg godt se det er problematisk i forhold til, at jeres kunder vil modtage dem som EAN.

Jeg har et opfølgningsmøde med vores udviklere her i september, hvor en af de punkter jeg vil fremhæve er rykkere via EAN, så til den tid kan jeg give dig et svar på om det er en funktion vi vil se i e-conomic inde for den nærmeste fremtid.

Indtil da, så er mit bedste som sagt at sende en mail eller helt almindelig brev. Du kan altid danne rykkeren i e-conomic uden at sende den og så efterfølgende printe den ud og sende som brev.

Du skal have tak for dit spørgsmål. Jeg skal nok vende tilbage efter det omtalte møde :)

Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Spørgsmål af 🔒 (102k points)
Det er en funktion, der også tidligere er blevet efterspurgt. Det håber jeg, at I tager med i jeres overvejelser, for det er et problem ikke at kunne sende en rykker via EAN.
Hov forresten, jeg fandt lige et "rykker-EAN"-indlæg, hvor I skriver, at det er på jeres roadmap for 2016. Det nævnes godt nok senere, at I har "flyttet lidt" på tingene, men mon ikke at det snart bør være i hus. http://forum.e-conomic.dk/14161/rykker-via-ean-hvornar-bliver-det-muligt
Ps! Ikke for at være grov, men her er linket til OIOUBL-dokumentationen for en reminder: http://oioubl.info/Classes/da/Reminder.html

At sende den efterfølgende er nøjagtig samme funktion som at sende en faktura/kreditnota.
Hej Nette :)

Jeg er helt med på, at dette har været oppe at vende før uden der er sket noget. Som jeg skriver, så har jeg et opfølgningsmøde senere i september, hvor jeg vil følge op på gamle sager, hvor der ikke er sket noget.
For du har fuldstændig ret. Det har ligget siden 2016 uden der er sket noget. Det er noget, som ligger før min tid på vores forum, så jeg kan ikke sige noget, hvad der skete dengang, men jeg kan sige, at jeg er i gang med at følge op på en masse gamle sager, incl. denne omkring rykkere via EAN :)

I forhold til, hvordan du sender den, så har du næsten ret. Det er meget tæt på det samme.
Der er dog enkelte ting, som skal rettes før det fremgår som en rykker, så det er ikke 1:1 til det samme, men du har ret i, at det er meget tæt på.
Jeg er ikke ekspert i OIOUBL formater og hvordan det hele dannes, men jeg har tjekket det med vores ekspert på område, som sidder hos SPROOM, og det var den melding jeg fik af ham :)

Hilsen Jesper Mieritz
Altså din kollega.... (e-conomic og SPROOM har samme CVR-nr. og adresse). Er der så bare tale om, at man i SPROOM-afdelingen ikke prioriterer ønsker fra e-conomic-afdelingen? Jeg har ikke ringet til jeres SPROOM-afdeling - men kan de sende rykkere via EAN? For hvis de kan det, burde det i min optik være en slam-dunk at få det indarbejdet i e-conomic.
Ja, det er min kollega.
SPROOM kan i og for sig godt håndtere dette. De kan bare ikke danne rykkeren. Den skal dannes et andet sted. I dette tilfælde hos os selv i e-conomic.
Der er bare ikke lavet en 'forbindelse' mellem afsendelse af rykkere og SPROOM :)

Hej eco-brugere,

Vi har udviklet en automatisk rykker app til e-conomic - hvor rykker sendes via EAN eller via mail fra dit eget email domæne. Du angiver blot, hvilke kunder der skal aktives for automatisk rykker samt antal dage efter forfaldsdatoen at rykkeren skal fremsendes.

Kontakt os på kontakt@hubbroker.com eller 31466800 og hør nærmere.

//Jens Toke

Spørgsmål af (340 points)