Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kasserapportens layout forkert - Adobe printer, Google Chrome

0
Når jeg vælger at udskrive kasserapporten ud til en pdf-fil, hvor jeg bruger Adobe PDF, bliver udskriften tilsynladende stående og ikke liggende. Den vises dog liggende i Print preview.

Problemet opstår i browseren: Google chrome, versioner 60.0.3112.112  og den mest aktuelle 60.0.3112.113. Sker i den almindelige Chrome samt Inkognito udgaven.

Hvis jeg i stedet for vælger "Save to PDF" i den samme browser, bliver udskriften korrekt.

Hvis jeg i stedet for vælger Firefox browseren for at udskrive denne samme kasserapport og vælger den samme Adobe PDF printer, blilver udskriften korrekt.

Konklusionen må derfor være, at i e-connomic er der problemer med kompatibiliteten når Chrome bliver anvendt til formålet sammen med Adobe PDF.

Bemærk, at jeg har installeret den mest opdaterede Adobe Acrobat Pro DC og Adobe Acrobat Reader DC, for begge programmer er versionen 17.012.20095.

Når jeg kigger på mine tidligere kasserapporter, kan jeg se at problemet strækker sig tilbage ca. til juni/juli 2017. Jeg har tilsvarende kasserapporter oprettet i juni 2017 som er korrekte.

Jeg håber at I får kigget på problemet, så jeg fortsat kan arbejde i min foretrukne browser, som er Chrome, da den plejer at være generelt den mest stabile browser på markedet.

Hilsen Reynir
i Forslag » Andet af (730 points)

1 Svar

Hej Reynir og tak for den uddybende beskrivelse af dit problem :)

Jeg har prøvet at genskabe det hos mig og på en kollegas computer og her bliver billedet korrekt i forhold til liggende og stående.

Det kan dog være vi gør noget anderledes end dig.

Det jeg har gjort er, at gå ind i regnskab -> kassekladde -> kasserapport -> udskriv.

Herefter kan jeg enten vælge 'gem som PDF', hvor jeg gemmer den, eller printe den direkte. Begge ting bliver vendt korrekt hos mig.

Kan jeg få dig til at beskrive, hvor i processen du gør noget anderledes?

Jeg bruger Chrome 60.0.3112.113 på Windows 8.

I forhold til adobe, så er jeg ikke ekspert, men jeg mener Google Chrome har deres PDF-aflæser. Derfor vil jeg høre om du har været inde her og lave noget om? Det er slet ikke sikkert det er aktuelt. Det er bare umiddelbart det eneste sted jeg kan se vi gør noget forskelligt.

Du må meget gerne rette mig, så jeg kan finde frem til, hvorfor din visning er anderledes :)

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)
Hej e-conomic support.
Problemet er stadivæk aktuelt når jeg anvender Chrome.
Jeg har ikke problem, når jeg anvender Firefox.

Det er lykkedes mig at isolere problemet til anvendelse af Chrome's egen printerdialog.

For at forklare dette nærmere, forestil dig at Saldorapporten er åben i browseren Chrome.
Forestil dig så herefter at rapporten skal udskrives, som den vises i Chrome.
Til dette vælges Print knappen.
Dette aktiverer en printerdialog i Chrome.
Når Adobe vælges her, klippes der af udskriften, så der mangler nogen af de kolonner, som ellers vises i browseren.
Jeg tror, at dette dels skyldes at Chrome dialogen måske printer alt som stående sider (portrait) eller dels simpelthen fordi Chrome ikke skalerer de printede indhold så dette kommer på siden.

I dette eksempel har jeg nævnt Saldorapporten, men dette opstår generelt f.eks. også når man printer kassekladder ved brug af Adobe's pdf-generator i Chrome.

Dette problem har vist sig ikke være begrænset til e-conomic.

Hvis man ind fra Chromes printer dialog i stedet for vælger at anvende System printer dialogen (Ctrl-shift-P) i modsætning til Chromes egen dialog (den mulighed tilbydes i Chrome's printerdialog), får man alle kolonnerne, men visningen bliver stående.

Problemet opstår ikke når jeg anvender HP-printer eller når man vælger "Gem som pdf".
Problemet opstår heller ikke når Adobe's pdf-generator anvendes i andre browsere.

Det er derfor sandsynligvis fejl i den måde Chrome sender data til Adobe's pdf-generator (printer).

Jeg er derfor enig i, at dette ikke er et e-conomic problemet.
Hej Reynir og mange tak for din uddybende opfølgning.

Det er super fedt du vil dele det med mig og alle andre kunder, så alle kan få brug af den viden du har fundet frem til. Jeg håber andre kunder med samme problem vil læse det du har skrevet, så de kan få løst deres udfordringer.

Det er selvfølgelig ærgerligt det ikke virker perfekt, men det er trods alt godt, at du har fundet en måde, hvorpå dit print bliver vist korrekt.

Hilsen
Jesper Mieritz