Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Debitorindbetaling og moms

0
Hej,

Som virksomhed opererer vi med ydelser både med og uden moms, og det giver problemer ifm. bogføring af debitorindbetalinger.

Det kan være at spørgsmålet er helt skævt, men når jeg bogfører en debitorindbetaling med moms ved hjælp af kassekladden indbetalinger, kan jeg kun vælge debitornummer og modkonto samt evt. moms til modkontoen. Når jeg vælger Bankkonto som modkonto og efter bogføring af kassekladden vælger bankafstemning, optræder debitorindbetalingen i banksiden af afstemningsvinduet som totalbeløbet med moms, mens det i venstre side (system) optræder uden moms, og hermed kan jeg ikke afstemme beløbene. Når jeg efterfølgende tjekker momsopgørelsen under rapport, er den pågældende salgsmoms ikke medtaget i momsregnskabet.

Hvordan løser vi det?

Mvh.

Jacob Hagn-Meincke
lukket
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (350 points)

2 Svar

 
Bedste svar
Hej Jacob

Hvis du tidligere har udstedt en debitorfaktura med moms på, bliver din salgsmoms registeret via denne faktura.

Når betalingen kommer må du ikke bruge momskode, hverken på debitor eller modkonto (banken)

Det er det fulde beløb inkl. moms du skal posteret på bankkontoen.

Ellers laver du rod i både dit momsregnskab og din bankafstemning.

Hilsen

Lone Skou
Netaccounting.dk
Bogføringshjælp af (1.3k points)
valgt som bedste svar af 🔒
Hej,

Tusind tak for svaret - det var lige hvad jeg skulle bruge. Somme tider er svaret indlysende uden at man lige kan se det  
Bogføringshjælp af (350 points)