Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Kopiering af varelinjer - men ikke af rabatterne?

0

Hejsa

Nu da det er ferietid, har jeg lige tid til at give lidt feedback til en funktion som jeg hader som pesten:

Kopiering af varelinjer, men ikke af rabatterne!

Hvis jeg kopierer et tilbud og skifter kunde… hvilket er en ret almindelig funktion jeg bruger og noget jeg forestiller mig andre også bruger ofte...

Så kopierer den alle vare-linjerne, men sletter alle rabatterne. Og det er nok noget af det dummeste ved jeres system jeg kender til.

Hvornår i alverden vil man kopiere et tilbud, og ikke tage rabatterne med over i den nye kopi? Alt skal jo alligevel gennemgåes og justeres... heriblandt rabatterne... men at systemet sletter rabatterne, det giver simpelthen ingen mening!!

Dette har irriteret mig i årevis…​! ;-)

Rigtig god sommer!

i Forslag » Andet af (560 points)
status opdateret af 🔒

1 Svar

Hej Lars :)

Jeg kan til dels sætte mig ind i din frustration. Hele tanken ved at kopiere en faktura og tage rabatten med er jeg dog ikke helt enig i. Hvis du skal sende to identiske tilbud med samme rabat, så kan jeg godt se, at det ville være besværligt at sidde og skrive rabatten på samtlige linjer. Derfor er vi allerede nu i gang med at kigge på en løsning, hvor det bliver muligt at tilføje en rabat på samtlige linjer på en gang. Altså lave en samlet rabat på en faktura. På den måde kan du ved få klik tilføre alle linjer en rabat på fx 10%.

Grunden til jeg ikke helt er enig i, at den skal tage rabatten med er, hvis man ikke har lagermodulet i e-conomic, så vil det altid være selve kundens opsætning, der bestemmer hvilken rabat fakturaen skal have. Lad os antage, at du har mange forskellige kunder, som har forskellig rabat, fx 5%, 10%, 15%. Dette er fast rabat de altid får.

Du har nu lavet et tilbud til en kunde på 10%. Du har en kunde, som skal have samme tilbud, men de får en fast rabat på 15%. Hvilken rabat skal den tage her? Det giver måske mening i dit tilfælde at tage de 10%, men jeg kan dog se andre tilfælde, hvor den skal tage 15%. Dit forslag kan derfor stride imod andre kunders workflow. Dette er noget jeg er nødt til at have med i mine overvejelser, når vi kigger på at implementere nye forslag.

Hvordan vil det løse din udfordring, hvis det bliver muligt at tilføje en samlet rabat i procent til en faktura? Jeg er klar over det lige bliver et par ekstra klik i forhold til, at den bare tager rabatten med over, men jeg vil skyde på, at det tager 1 min at sætte den nye rabat på.

 

Jeg ser frem til at høre fra dig. Lad mig endelig høre, hvis du har andre synspunkter end mig. Jeg er altid frisk på en god debat om tingene. smiley

 


Med venlig hilsen Jesper Mieritz  
Forslag af 🔒 (102k points)