forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Lave ændringer i bestilling (lagermodul)

0
Hej Forum

Vi ønsker at bestillinger i lagermodul, får samme "ophæv sendt" funktion som findes i salgsordrer, så det bliver muligt at redigere i sendte bestillinger.

Vores udfordring er når vi har sendt bestilling, at leverandøren vender tilbage med ordrebekræftelse med en anden leveringsdato, en anden pris eller en anden variant af det bestilte - eller et andet antal (hvis vi efterfølgende aftaler at aftage et større antal, mod bedre pris) osv.

Disse ændringer i bestillinger vil være MEGET nyttige for vores daglige håndtering af modtagelser, bogføring osv.

Jeg er overbevist om, at vi ikke er de eneste som savner denne mulighed??

KIm
spurgt 9 Mar, 2017 i Forslag » Lager af Kim Durup (120 points)
status opdateret 12 Apr, 2018 af Jesper Mieritz
Hej Kim :)

Jeg vil gøre dig opmærksom på, at det er nu er muligt at ophæve sendt-status på sine bestillinger, så længe de ikke er modtaget. Jeg kan se du blev lovet det her i starten af 2018. Det blev lidt senere pga. nogle udfordringer, men funktion er altså ude nu. Jeg håber det noget du kan bruge.

Rigtig god dag!

1 Svar

Hej Kim
Mange tak for dit indlæg og forslag her på vores forum smiley

Det er bestemt et forslag vi har hørt før – det er ikke blevet prioriteret og derfor er der ikke arbejdet på, at lave løsningen på bestillinger.

Jeg er helt enig i, at det kunne være brugbart hvis der fandtes den samme funktion på bestillinger som der gøres på ordre f.eks.
Som det ser ud på teknikkens plan så skal der arbejdes lidt nærmere med lagermodulet i 4. kvartal 2017 (planen kan nå, at ændre sig) – her er det tanken, at forslaget om, at kunne ”ophæve sendt status” skal tages med i overvejelserne på en af de områder der kunne forbedres.

For, at vi ikke har forslaget i øst og i vest vil jeg gerne samle det ind på et – Derfor vælger jeg, at lukke dette indlæg med henvisningen til et af de tidligere nemlig: Annullerer-sendt-status-på-købsordre
Hvor der vil komme en nærmere opdatering når vi rammer 4. kvartal måske starten af 2018.

Den bedste løsning for nuværende er enten, at rette bestillingen (det vises ikke på dokumentet) eller, at kopiere den eksisterende bestillinger og lave ”til rettelsen” som en ny bestilling.
Tusinde tak for, at du har taget dig tid til, at dele dit forslag her inde på vores forum. 


Med venlig hilsen

Andreas Polk

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 10 Mar, 2017 Forslag af Andreas Polk (39,250 points)
overvejes× 117
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”