forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Oprette nye varer i modtagelse

0
Hejsa

Når nu i har lavet den nye feature at oprette en ny varer i bestillingsmodulet, kan i så ikke også tilføje den under modtagelsesmodulet? Mange af mine leverandører bestiller jeg via en forhandlerwebshop, så bruger ikke bestillingsmodulet. Og når jeg så modtager varerne, og skal have dem ind på lageret, så skal jeg hele tiden ud, for at oprette nye varer, og så tilbage til modtagelse igen. ;)

Og ligesom ved oprettelse af nye kunder, kan nye varer så ikke også automatisk få tildelt et varenummer? Hvis man ikke lige kan huske hvor man er kommet til, skal man ind og liste varerne, for at se hvor i rækken man er nået til ;)

Tak. Hilsen Malene
spurgt 15 Sep, 2015 i Forslag » e-conomic generelt af Hvitvedgaard (220 points)
status opdateret 16 Sep, 2015 af Camilla Jesswein

1 Svar

Hej Malene,

 

Tak for dit input :) Det er faktisk således, at vi allerede har lavet netop den funktion under modtagelser som du ønsker her :) Når man opretter nye linjer på modtagelser, kan man oprette nye varer "on-the-fly" ligesom man kan under fakturaer, bestillinger etc. 

 

Mht. automatisk nummerering af varer har vi også lavet dette :) Det kan slås til under Salg > Varer > Andre muligheder > Vareopsætning : Sæt flueben i "Automatisk nummerforslag" og tryk "Gem". Du kan også på vores e-copedia her se hvordan du slår det til. Det skal dog siges, at det kun virker ved anvendelse af ikke-alfanummeriske værdier, altså kun hvis man udelukkende bruger "rene" tal i sine varenumre. 

 

 


Med venlig hilsen

Heidi Christensen


Online regnskabsprogram
 

besvaret 18 Sep, 2015 Forslag af Heidi Christensen (18,930 points)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”