Her er det svar jeg fik til sidst af jeres kollegaer:
Catrine "Caterino": Altså når du putter særpriser på en kunde, så er det den pris der står som salgspris på den faktura du laver til kunden
Catrine "Caterino": Evt. skal du gå ind og bruge rabat istedet for særpris :)
Du sagde: Det har jeg prøvet, men der er det åbenbart ikke muligt at få forskellige priser priser på de samme varer til forskellige kunder.
Catrine "Caterino": Nej det kan jeg godt se..
Catrine "Caterino": Men man kan ikke få den til at skrive særpriser på fakturaen
Du sagde: Er det ikke lidt mærkeligt, når man på den ene måde (ved at oprette varerabatgrupper) godt kan få det vist på fakturaen i form af procenter. Men når man nu er nødt til at bruge særpriserne istedet, kan man ikke vise det på fakturaren??
Du sagde: Jeg tænker at der ville være rigtig mange kunder der begynder at ringe, da de ikke kan se nogen steder at de har fået den aftalte rabat.
Du sagde: Jeg tvivler på vi er de eneste der står med dette problem
Catrine "Caterino": kan godt forstå hvad du mener , særpriserne i e-conomic er bare ikke tiltænkt som en synlig rabat der skal fremgå på fakturaen , altså at det normalt er 100 kr. -> men særprisen er: 75 kr. Men mere som en individuel salgspris for de respektive kunder.
Du sagde: Ja, det kan jeg regne ud. Men så er det jo i varerabatgrupperne der mangler noget i systemet.
Catrine "Caterino": ja det kan man sige - jeg vil ikke afvise at der kan arbejdes og udvikles på disse , men må bare konstatere at det er sådan system er nu ift. dette , desværre - og kan godt se at det for dit vedkommende ikke kommer til at fungere optimalt. Men det er ikke fordi kunden får en fast rabat procent ?
Du sagde: Jo, det får kunden. Men ikke på alle slags varer. Og en anden kunde får en anden slags procent, på nogle andre varer
Catrine "Caterino": ja okay , altså man kan , som du måske også ved , godt have forskellige procentrabater til forskellige kunder . Men ja, problemet bliver så bare når det kun vedr. enkelte varer i kartoteket.
Du sagde: Lige præcis
Du sagde: Er det ikke noget du vil prøve at tage videre i systemet? Så må vi se
Catrine "Caterino": Jo det skal jeg nok Lisbeth.
Du sagde: Tak skal du ha :)