Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Overfør post til kladde ved bankafstemning

0
Hej

Jeg er ved at bruge den (for mig) nye Bankafstemning funktion og her kan jeg se, at et bilag er indtastet med et forkert beløb.

Det må jeg rette og nu overfører jeg bilaget til kassekladen: Daglig, retter beløbet og hvad så?

Jeg har rodet lidt med det og er nu endt op med et rigtigt beløb OG et forkert (det gamle).

Kan nogne vise en vej?

Er der en GRUNDIG gennemgang af et scenario som mit?
i Spørgsmål » Andet af (120 points)
status opdateret af

1 Svar

Hej Stig.

Tak for dit indlæg.

Der er flere måder man kan gøre dette her på, så jeg vil prøve at forklare dem her:

Når man har indtastet og bogført (går ud fra du har bogført posteringen, altså så den ikke ligger i din kassekladde, som en kladdepostering), et bilag som er forkert, så vil det nemmeste helt klar være, at gå ind og tilbageføre det, også lave posteringen igen med det rigtige beløb. Så der hvor du er kommet til nu, hvor du sidder med to posteringer, den rigtige og en der er forkert, der ville jeg gå ind og tilbageføre den forkerte.

Jeg har denne guide til hvordan du finde din posteringer frem, og tilbageføre den. (Og dette er igen taget i betragtning af, at den ikke ligger som en kladdepostering, men er bogført. For hvis den ligger i kladden, så er det altid nemt lige at gå ind i kassekladden, finde posteringen, redigere den også rette beløbet).

En anden måde kunne være, lad os sige du er kommet til at bogføre en postering på 5.000kr., men dette var en tastefejl, det skulle kun have været 4.000kr., så kan du gå ind og lave en ny postering, hvor du så modpostere de 1.000kr. Så det ender med der er to posteringer til det bilag, det på de 5.000kr., minus det på de 1.000kr., så det ender med at give 4.000kr, i sidste ende.

Som sagt så er begge måder mulige, men i din situation hvor du allerede har været ind og overføre den nye postering (med det rigtige beløb), så ville jeg gå ind og tilbageføre den forkerte posteringen.

Håber ovenstående giver mening, og du kan komme videre, ellers er du meget velkommen til at vende tilbage smiley


<p>     Med venlig hilsen</p> <p>     <strong>Christina Heckmann</strong></p> <p>     <strong>
Spørgsmål af (13.4k points)