Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




EAN-fakturering

+1
Hej E-conomic

Vi har rigtig mange kunder, som vi fakturerer via EAN-fakturering.

Ofte går denne fakturering galt, fordi der bruges et forkert EAN-nummer. På samme måde som der slås op i CVR-registeret, når der indtastes et CVR-nummer, vil jeg foreslå, at der slås op i Nemhandelsreisteret, når der indtastes et EAN-nummer. Det kan være svært at huske, høre, se eller taste tretten cifre, uden det en eller anden gang går galt. Hvis et forkert EAN-nummer er validt, bliver fejlen først opdaget i en rykkerprocedure, og så kan ingen slet ikke huske noget!

Mvh
Finn

e-consultic.dk
i Forslag » Andet af (10.5k points)
status opdateret af

1 Svar

Hej Finn.

Tak for dit indlæg.

Jeg har siddet og kigget på dit forslag, synes det er en rigtig fint idé, da det er altid godt at have en form for "tjek/kontrol", så man ikke ender med at skrive et forkert nummer, og især når vi er ude i den længde, som et EAN nr. har.

Hvis jeg går ind på en kunde, og skriver et EAN nr., hvor jeg har byttet om på de sidste to tal (så jeg ved det er forkert), så kommer der denne fejlmeddelelse frem:



Så med den her "kontrol", ville jeg mene, at det ikke er muligt at skrive et forkert EAN nr. (medmindre man rammer et der tilhører en anden kunden), og det ender med man rykker kunden, for en faktura de ikke har modtaget.

Jeg vil derfor ikke tage dette forslag med videre, da jeg mener at denne kontrol fungerer rigtig fint.


<p>     Med venlig hilsen</p> <p>     <strong>Christina Heckmann</strong></p> <p>     <strong>
Forslag af (13.4k points)