forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Leveringsbetingelse - oprettet på kunden som betalingsbetingelse

0
Hej... :-)

Vores kunder - som alle andres - har en fast betalingsbetingelse, fx. 14 dage, netto. Det vælger man under "Generelt" på kundebilledet. Og kan nemt ændres, hvis man laver en ny, fast aftale med kunden.

Vi mangler, at man tilsvarende kan vælge leveringsbetingelse. Vi har mange forskellige leveringsbetingelser blandt andet pga. mange udenlandske kunder.

Som det er nu, skal vi hver gang manuelt taste leveringsbetingelsen på hver eneste ordre. Leveringsbetingelsen burde hentes automatisk som betalingsbetingelsen.

Vi er nødt til at checke i vores CRM-system, hvad leveringsbetingelsen er.

Venlig hilsen

Henrik Andersen
spurgt 15 Okt, 2014 i Spørgsmål » e-conomic generelt af Henrik Andersen (120 points)
gen-kategoriseret 13 Nov, 2014 af Camilla Jesswein

1 Svar

Hej Henrik

Mange tak for dit indlæg smiley
Jeg har været inde og kigge i systemet og det er faktisk muligt for dig, at oprette leveringssteder herunder leveringsbetingelser du kan sætte op fast på kunden og som derved automatisk bliver overført ved fakturering.

For at oprette leveringssteder på dine kunde gøres dette under salg-->kunder. Ude til højre for dine kunder trykker du her på knappen "flere" og herunder trykker du på leveringssteder.
Når du kommer ind i det nye billede trykker du på knappen "nyt leveringssted" og udfylder det der skal være angivet. Når du har gemt dette går du tilbage på kunden, trykker på blyanten til højre for denne og under fanen levering indsætter du det ønskede leveringssted du har oprettet ved at angive nummeret i feltet, evt. trykke på ikonet til højre i feltet så kan du se, dem på en liste har du flere på samme kunde.
Denne vil nu altid bliver overført ved fakturering.

Du kan også importere dine leveringssteder er det mulig for dig, at oprette dem i en Excel fil (semikolonsepareret), så er det nemt, at få dem oprettet på hver enkelt kunde.
Efterfølgende vil du så skulle ind og påsætte dem, på hver enkelt kunde.

Jeg håber, at ovenstående vi løse din udfordring, så du fremadrettet ikke skal taste dem manuelt på ordren smiley


Med venlig hilsen

Camilla Jesswein

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere
 

besvaret 13 Nov, 2014 Spørgsmål af Camilla Jesswein (29,860 points)
Hej Camilla - tak for dit svar.
Det løser ikke helt problemet. Jeg er helt klar over den procedure, som du beskriver, men det er af 2 årsager en halv løsning:
1. Hvis fakturaadresse og leveringsadresse er samme, skal man - for at få leveringsbetingelsen med - vælge en leveringsadresse, som er den samme som fakturaadresse. Dels ser det fjollet ud og dels er det dobbelt arbejde.
2. Der er en fejl i e-conomic, som vi tidligere har gjort opmærksom på og som nogle af dine kolleger arbejder på: Vi har mange "dropshipment"-forsendelser - altså forsendelser hvor vi sender direkte til vores kunders kunde. Det kan e-conomic ikke håndtere, da der ikke er separate kolonner i leveringsadresse til modtager, modtager-att., modtager-rekv.nr., adresse med flere linjer.
Vi har brug for separate kolonner for at kunne csv-eksportere til eksternt lager.
Vi er derfor nødt til at lave en omstændig "comboy"-løsning for at få det til at fungere. I disse tilfælde kan vi heller ikke bruge leveringsbetingelsesfeltet.

Venlig hilsen
Henrik Andersen
Hej Henrik

Undskyld jeg først svarer dig nu. Jeg kan se at du henviser til en af mine kollegaer, har du navnet herpå så vil jeg følge op på sagen og vende tilbage :)
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”