forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

rapportopsætning følger med ved skift af regnskab - er det meningen ?

0
hmmnn... man arbejder som admin i regnskab "A" - her har man brug for en debitorliste, fra kunde 1000 til 2000 i datointerval aa til bb.  Det vælges og man ser rapporten, fint nok.  Man logger af og logger senere på, igen som admin, men i et andet regnskab; "B".  Her har man også brug for en debitor saldoliste, men ak ak.. felterne er allerede udfyldt med valg fra forrige rapport, der dog belv kørt fra et helt andet firma.  I firma B findes der ikke kunder i intervallet 1000 - 2000 ... i stedet ligger disse fra 400000 - 500000  ...  Er det meningen at man når man er logget ind som admin automatisk bevarer valg fra rapporter på tværs af regnskaber?  Umiddelbart vil jeg mene at det ikke er særligt hensigtsmæssigt, på den måde kan man jo ikke have et par faste valg liggende pr. regnskab, men skal hele tiden lave om.. er i med ?
spurgt 15 Aug, 2014 i Forslag » e-conomic generelt af Robert (2,090 points)
status opdateret 19 Aug, 2014 af Lauris Sørensen

3 Svar

Hej Robert

Tak for dit indlæg.

Jeg kan ikke lige umiddelbart nikke genkendende til den problemstilling du fremstiller her, jeg har prøvet at genskabe det i adskillige aftaler og browsere, uden held.
Det jeg oplever er dog at søgningshistorikken er "bevaret" dog kun på aftaleniveau. Så hvis jeg har søgt en debitorsaldoliste tilbage i 1. kvartal, så er det også disse søgekriterier der vil dukke op næste gang jeg skal trække en debitorsaldoliste.

Det er dog ikke hensigten at dette sker på tværs af aftaler. Hvis du fortsat oplever at dette sker, vil jeg høre om du har mulighed for at udarbejde noget dokumentation herfor, eksempelvis ville en video hvor det bliver påvist, være et godt udgangspunkt for at kunne finde ind i databasen og se hvad der sker og få dette rettet.