forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

rapportopsætning følger med ved skift af regnskab - er det meningen ?

0
hmmnn... man arbejder som admin i regnskab "A" - her har man brug for en debitorliste, fra kunde 1000 til 2000 i datointerval aa til bb.  Det vælges og man ser rapporten, fint nok.  Man logger af og logger senere på, igen som admin, men i et andet regnskab; "B".  Her har man også brug for en debitor saldoliste, men ak ak.. felterne er allerede udfyldt med valg fra forrige rapport, der dog belv kørt fra et helt andet firma.  I firma B findes der ikke kunder i intervallet 1000 - 2000 ... i stedet ligger disse fra 400000 - 500000  ...  Er det meningen at man når man er logget ind som admin automatisk bevarer valg fra rapporter på tværs af regnskaber?  Umiddelbart vil jeg mene at det ikke er særligt hensigtsmæssigt, på den måde kan man jo ikke have et par faste valg liggende pr. regnskab, men skal hele tiden lave om.. er i med ?
spurgt 15 Aug, 2014 i Forslag » e-conomic generelt af Robert (2,090 points)
status opdateret 19 Aug, 2014 af Lauris Sørensen

3 Svar

Hej Robert

Tak for dit indlæg.

Jeg kan ikke lige umiddelbart nikke genkendende til den problemstilling du fremstiller her, jeg har prøvet at genskabe det i adskillige aftaler og browsere, uden held.
Det jeg oplever er dog at søgningshistorikken er "bevaret" dog kun på aftaleniveau. Så hvis jeg har søgt en debitorsaldoliste tilbage i 1. kvartal, så er det også disse søgekriterier der vil dukke op næste gang jeg skal trække en debitorsaldoliste.

Det er dog ikke hensigten at dette sker på tværs af aftaler. Hvis du fortsat oplever at dette sker, vil jeg høre om du har mulighed for at udarbejde noget dokumentation herfor, eksempelvis ville en video hvor det bliver påvist, være et godt udgangspunkt for at kunne finde ind i databasen og se hvad der sker og få dette rettet.

Husk i øvrigt at du har knappen "Ryd" der kan hjælpe dig med hurtigt at rydde dine søgekriterier, således den er klar til at tage imod nye informationer.

Ser frem til at høre nærmere fra dig

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 18 Aug, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
Tak - nu har jeg så testet det igen, bortset fra, at nu kan jeg heller ikke selv genskabe problemet.  Brug foregår fra en ganske almindelig PC med windows 7, explorer 10.  Dog er der en lille forskel, idet maskinen jeg oplevede det på i forrige uge var en kunde-computer, hvor jeg naturligvis ikke er klar over om der skulle være installeret et eller andet smart der kunne drille, dog undrer det stadig idet alt andet fungerer upåklageligt.  Jeg tester igen næste gang jeg kigger forbi hos denne kunde, tak for hurtigt svar :-)

Mvh

Robert Nissen
besvaret 18 Aug, 2014 Forslag af Robert (2,090 points)
Hej Robert

Tak for svaret :)

Jeg er da glad for at du kun har oplevet det på den ene aftale, eftersom det naturligvis ikke er hensigten.
Ser frem til at høre fra dig næste gang du har været hos kunden.

Intil videre giver jeg "Implementeres ikke" status på indlægget, så kan vi altid åbne det op igen, hvis der skulle være problemer.

Med venlig hilsen

Lauris Sørensen

Sidder du af og til og er i tvivl om, hvordan du skal bogføre? - Klik her og spørg tusindvis af andre e-conomic brugere

besvaret 19 Aug, 2014 Forslag af Lauris Sørensen (34,900 points)
overvejes× 114
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”