Informizely customer feedback surveys




Se de seneste forbedringer




Bogføring af ydelsekøb fra Bali med 10% moms

0
Jeg har fået udviklet nogle ting software, disse er udviklet på Bali og jeg har modtaget en faktura med 10% moms som er momssatsen der.

Hvordan bogføre jeg det
i Bogføringshjælp » Spørgsmål til bogføring af (910 points)

1 Svar

Hej

Køb af ydelser i lande uden for EU skal du normalt selv betale moms af sammen med din opgørelse af almindelig dansk moms (begrebet hedder omvendt betalingspligt). Når ydelsen er en moms-fradragsberettiget ydelse i din virksomhed vil du dog som udgangspunkt samtidig få fradrag for beløbet, hvorfor der (igen som udgangspunkt) i praksis ikke kommer noget til betaling.

Bruger du en standard E-conomic kontoplan skal du bogføre købet som køb af ydelser i 3. lande. Systemet beregner herefter de nødvendige momsbeløb, som indgår i din momsangivelse hhv. i feltet "Moms af ydelseskøb i udlandet med omvendt betalingspligt" under salgsmoms og med et tilsvarende beløb i feltet "købsmoms".

Når du har betalt moms til et land uden for EU er der en mulighed for, at søge momsen tilbagebetalt. hos myndighederne i landet, hvor du har købt (Bali). Ifølge SKAT skal man kontakte den danske ambassade for at få vejledning herom.  

Med venlig hilsen

Rasmus Markussen

ALGADE REVISION

Algade Revision varetager alle regnskabs- og skattemæssige opgaver for  små og mellemstore virksomheder inden for alle brancher. Vores ydelser omfatter årsrapport, revision, selskabsstiftelse, omstrukturering, generationsskifte, budget, regnskab, skatterådgivning og lønadministration.
Bogføringshjælp af (720 points)