Vi har brugt lang tid på at få lagersystemet op at køre i vores firma. Derfor tænker jeg nu, at det ville være fint at lave en status for at sikre, at det hele er korrekt opdateret.
Men hvordan laver jeg nemmest det?
Lageroptællingen vil foregå sådan at jeg vælger en vare på hylden og derefter laver en regulering i e-conomic. Det betyder at jeg kommer igennem alle vores fysiske varer, men ikke nødvendigvis alle vores varenumre på e-conomic. Det vil sige, at de varer jeg ikke tæller (fordi de ikke er på hylden) skal være på 0 i e-conomic. Men hvordan ?sorterer? jeg dem fra de varenumre, som jeg allerede har lavet en regulering på under optællingen?
Min løsning, som virker meget besværlig, er at printe en lagerliste og skrive antal på den, hvorefter jeg starter i e-conomic fra vare nr. et og taster ind manuelt ? indtil jeg er igennem alle ca. 700 varenumre.
Jeg har ikke meget erfaring i lageroptælling, så hvis nogen har andre måder at løse det på, hører jeg det gerne. Det vil jo også være relevant for mig senere på året, når lagerstatus/tælling skal laves til brug i årsregnskabet.
MVH Anette