forum

Debat om e-conomic regnskabsprogram

Problemer med menuen i venstre side

0
Jeg har nævnt det et par gange til supporten, via telefon, men der sker ikke rigtigt noget, derfor denne vej igen.

Menuen i venstre side er jo sådan en slags "folde ud menu", en slags kopi af et bibliotekstræ, med den lille finte at der smarte ved den slags er overskueligheden, hvilket går totalt fløjten fordi man ikke kan scrolle i menuen.  Står man i "rapporter" og folder den øverste ud; regnskab, dernæste kunder, og så vil man ned i leverandører... men det kan man ikke uden først at lukke for dem ovenover, fordi man ikke kan scrolle i menuen.  Få det nu fixet ! ;-)

Mvh

Robert Nissen
spurgt 18 Mar, 2014 i Forslag » e-conomic generelt af Robert (2,090 points)
status opdateret 25 Apr, 2014 af Heidi Christensen

2 Svar

Hej Robert,

Jeg prøver at få ændret dette, således man ikke selv behøver lukke de øverste menuer for at kunne se de nederste menuer, når det kommer til at gå ud over ens skærm.

Udfordringen opstår i de tilfælde hvor de allerede findes en scroll bar på siden, fx hvis man har en lang rapport som saldobalancen åben og dernæst åbner mange menuer i venstre side; da vil der opstå to scrollbarer på samme side og dette kan hurtigt være noget bøvlet.

Vi arbejder dog på at finde den bedst mulige løsning. Først antaget var, at den bedste løsning var, at man manuelt måtte lukke de øverste menuer, hvis man ikke kunne se de nederste. Som jeg kan forstå på vores kunder, er dette ikke en optimal løsning for jer og derfor har vi taget jeres feedback til os og ændrer nu dette.

Hvis du eller andre har et godt forslag til hvordan dette bedst løses er vi altid åbne for forslag :)

Med venlig hilsen

Heidi Christensen

Online regnskabsprogram

besvaret 21 Mar, 2014 Forslag af Heidi Christensen (18,930 points)
Det er jeg glad for at høre,  Angående den med "flere scroll barer" - så er problemet altså ikke større end at man scroller i det active vindue / der hvor markøren er placeret, værre er det ikke.  Og jeg er ret så sikker på at de fleste vil være vant til at scrolle, og frem for alt kunne scrolle, der hvor info fylder mere end den aktuelle viewport ;-)

Mvh

Robert Nissen
Hej Robert,

Jeg ved hvad du mener :) Løsningen bliver formentlig, at hvis menuen i venstre side overgår højden på ens skærm, så lukkes den øverste menu automatisk sammen, således man i stedet hele tiden kan se den nederst del af menuen til venstre.

Hvis alt går vel, bliver det fikset her medio april. Jeg skal nok opdatere her på forum, hvis der er nyt :)
Hej Robert,

Dette er blevet fikset med gårsdagens opdatering. Nu er det således, at øverste menu automatisk lukkes, hvis man åbner "for mange" menuer i fht. hvor meget plads der er på ens skærm.

Med venlig hilsen

Heidi Christensen

Online regnskabsprogram

besvaret 25 Apr, 2014 Forslag af Heidi Christensen (18,930 points)
Ja - det kan jeg se, tak for det :-) og ikke for at være krakilsk, men hvorfor kunne man ikke blot lave hele den menu således man kunne scrolle i den ?
Mvh
Robert Nissen
Det er et valg som er taget, at man ikke vil have 2 scroll bars i samme vindue... :)
i gang× 6
Vi sætter stor pris på alle de forslag vi løbende får ind, og vi gør hvad vi kan, for at få implementeret så mange som muligt.

Når vi udvælger, hvilke forslag der skal udvikles og implementeres, sker det ved prioritering efter hvilke der giver størst værdi for flest brugere, samt afstemning blandt brugerne. Et forslag er altså ikke garanteret udvikling og kan således blive fravalgt i processen. Med andre ord; DIN mening tæller!

Når vi modtager et forslag sker der følgende:
  • Forslaget gennemlæses, besvares og tagges med “Overvejes”
  • Forslaget er nu klar til at modtage stemmer fra andre brugere
  • Der tages stilling til, om forslaget bliver udført og det tagges derefter som “Planlagt”